28 Mayıs 2009 Perşembe

18. ay

Biliyor musunuz ben, 18 aylık oldum. 18 ay, 1.5 yaş demek. Bu da 2. doğumgünüme sadece 6 ay kaldı demek.

18 aylık olunca yeni bir aşı olmamız gerekiyormuş. Biz de doktorum Reyhan teyzeyi ziyarete gittik. Efendim iki ayda 900 gr alıp 10.8 kg olmuşum. Boyum da 82 cm. Reyhan teyze, bana aferin dedi. Sonra da aşımı oldum. Pek canım yanmadı. Ama gene de çığlığı bastım... Ne de olsa adettendir.

Sizin de gördüğünüz gibi pek bir güzelleştim bu 18 ayda. Annemin Washington diye bir yerdeki arkadaşı Deniz teyze, gözlerimin tıpkı anneme benzediğini söyledi. Ama benimkiler daha güzelmiş.

Yürümeyi, koşmayı halledeli çok oldu. Şimdi tek başına merdivenlere nasıl tırmanılır onunla iştigalim. Bir yandan da konuşmaya çalışıyorum. Bütün aile üyelerinin sıfatlarını söyleyebiliyorum: Anne, baba, dede, teyze, Arcu, Efe ve Maya. Başka önemli sözcükleri de kaptım: otur, mama, cucu (çikolata), biscu (bisküvi), cu (su)...
Bu arada dört tane köpek dişimi de çıkardım başarıyla. şimdi 16 dişim var: Dört tane ön üst, dört tane ön alt, dört köpek ve dört azı dişi. Annem, bunları yazalım ki unutmayalım dedi.

Artık kendi kendime oynayabiliyorum odamda. Yine de annem de gelsin, yanımda otursun istiyorum ama hiçbir şeye karışmamak şartıyla.
Yemek konusunda durum biraz karışık. Bana kalsa hep pilav yiyeceğim ama başka şeyler de yemek gerekiyormuş. Geçenlerde karnabahar denedim. Fena değildi. Yumurtanın beyazını da sevdim... Salatalık, balık, kuru üzüm, kuru incir, elma favorilerim arasında. Hala yoğurttan hiç haz etmiyorum ama kaşarla sütü seviyorum işte...

Telefon denen şeyin neye yaradığını da keşfettim. İnsanlar kulaklarında telefonla niye dolaşıyorlar diye pek merak ediyordum. Meğer karşıda birileri konuşuyormuş. Ama o küçücük kutuya nasıl girebilmişler anlamadım. Şahsen ben denedim giremedim. Neyse ben telefonla teyzemi arayım. Alo Arcu, Arcu... Orda mısın?

2 yorum:

arzu dedi ki...

Benim dünya güzeli yiğenim,sonunda teyzen beceripte bir e-mail alabildi.Artık yorumlara bende katılabilirim.Senin "arcu" diyen dillerini yerim.Bir bilsen ne zor geçiyor hafta içi seni görmeden.Hemen haftasonu olsunda görüşelim istiyorum.18.ayın kutlu olsun minik kelebek :)

alev dedi ki...

bi kere cucu değil çuku lütfen doğru dürüst yazalım. nede olsa ben öğrettim. bu arada ilk defa bugün önüme oturup saçlarını toplattı kuzucuğum teyzesine. ay kokoşmu olacak ne...