24 Temmuz 2009 Cuma

20. ay

Bugün, tam 20 aylık oldum ben. Ne ara geçmiş bu 20 ay hiç anlamadım çünkü bu 20 ayın her günü dolu dolu geçti. İnsan, herşeye sıfırdan başlayınca öğrenilecek, keşfedilecek bir sürü şey oluyor. Kafamı bile dik tutamazken yürümeye, yüzmeye, koşmaya başladım. Ufaktan konuşma işlerine de hız verdim arada. Kelime dağarcığım, hızla ilerliyor.

Boyumu kilomu net olarak bilememekle birlikte annem, 11 kiloyu aştığım düşüncesinde. Boyum da baya uzadı. Daha birkaç ay önce aldığımız pantalonlar kısacık geliyor bana şimdi. Bu arada sevdiğim yemekler arasına zeytinyağlı biber dolmasını da eklemiş bulunmaktayım. Kaşık, çatal kullanımını çözdüm. Artık yemeklerimi kendim yiyorum. Bardağımdan üstüme hiç dökmeden suyumu falan da içebiliyorum. Daha önce yazdığım gibi artık bezi de attım, minik lazımlığımı kullanmaya başladım anneannemin çabaları sonucu.

En çok annem ve Efe'yle kitap okumayı seviyorum. Bir sürü çok güzel kitabım var. Artık sevdiğim insanlara sarılabiliyorum. Ama hala yabancılara gözümü dikip bakma huyumdan vazgeçemedim. Ne yapayım ilginç geliyor bana herşey.

Merdiven çıkıp inmeyi çoktan hallettim. Dere tepe mdüz gidiyorum yani. Bırakın karayı suda da hareket yeteneğimi geliştirdim. Pek güzel yüzebiliyorum.
Tüm hayvanları ama en çok da Efe ile Maya'yı seviyorum. Parkta sallanmayı, kaydıraktan kaymayı, evde su dolu küvetimin içinde cup cup oynamayı, annemin bana kitap okuyup şarkı söylemesini, çadır evimde annemle masuscuktan çay içip kek yemeyi seviyorum.
Uzun lafın kısası büyüyorum...

2 yorum:

ZeyNes dedi ki...

Demek 20.ayı doldu Ada'mızın...Insallah 20.yasgünlerini de birlikte kutlarız kızların ya da onlar bizi eker kendileri kutlar:)

Limonlu Turta dedi ki...

Ay ben bayılıyorum işte bu bızdıkların gün be gün büyüyüşlerini seyretmeye. Çok ama çok tebrik ederim. 20. yaş günü için Neslihan'la aynı fikirdeyim canım hatta muhtemelen çok daha erken yaşlarda ekecekler bizi. Olsun biz de onların gıyabında kutlar, kendi kendimize aman nasıl da büyüttük bunları der, gönül eğleriz:)
Çook öperiz,
ç.-s.