28 Temmuz 2009 Salı

titizim, titizsin, titizler...

Daha önce de yazmıştım bir süredir pek titizim. Elimde annemle teyzemin aldığı fırçalar, süpürge ve faraşlar, hatta küçük bir kovayla bezler nereye gidersem gideyim orayı burayı siliyorum. Bu ne pislik canım... Anlaşılır gibi değil, sanki herkes beni beklemiş temizlik yapmam için...
Temizlik için bizim eve gelen Nurten ablaya da yardım ediyorum. Onun peşinden bir de ben toz alıyorum ne olur ne olmaz diye...

Mesela geçen gün odamda ne kadar oyuncak varsa hepsini atıp yıkadım bir güzel. Fotoğrafta gördüğünüz fırçayla temizledim dudaklarımı büze büze. İnsan, çok dikkatli birşey yaparken dudaklarını büzebilir. Pırıl pırıl oldu hepsi.
Tabi bu vesileyle suyla da oynamış oldum bir güzel. İçinde su olan her oyun, en güzel oyundur benim için. Dün gece Efe'nin de kirlendiğine karar verip onu da yıkadık. Aslında Efe'yi tek başıma ben bıcı bıcı yapacaktım ama ne annem ne de Efe bu fikrime pek sıcak bakmadılar. Dolayısıyla bizim banyoya doluştuk hep birlikte. Biraz Efe, biraz ben hepimiz güzelce yıkandık. Efe, üzerindeki sulardan kurtulmak için pata pata diye silkelenince banyomuz göle döndü.

Efe yıkanınca pamucuk oluyor çünkü o bambayaz tüyleri kabarıveriyor. Dün banyo yaptıktan sonra aynada kontrol ettim benim de saçlarım kabarmış. Ben de pamucuk olmuşum.

Suyla oynamanın tek kötü yanı, üstümüzün ıslanması ve yeni birşeyler giymek zorunda kalmamız. Bu arada benim bu titizliğimden pek bir işkillenen annem, hemen kitaplarını kontrol etti. Bu (geçici) titizlik hali, bizim yaşımızdaki bebeler için pek normal bir durummuş. Aslında daha çok oğlan bebelerde görülüyormuş. Annem, pek rahatladı. Obsesif olma riskim yokmuş, öyle dedi. Annem, öyle titizlik yapmaz. Efe'yle benim istediğimiz gibi oynamamıza, ortalığı dağıtmamıza izin verir. Hatta o da bize katılır, evde deliler gibi saklambaç oynarız. Siz hiç bir köpekle saklambaç oynadınız mı? Biz annemle saklanırız, Efe de gelip bizi bulur. Hep birlikte çok ama çok eğleniriz...

3 yorum:

Limonlu Turta dedi ki...

Su damlamın o tam konsantre olmuş iş yaparkenki büzük ağzı var ya, beni bitirdi gece gece. Kar tanesi de ağzını aynen öyle büzüyor.
Bir gün biz de saklambaç oyununuza katılmayı çok isteriz tabii eğer korkmazsanız. Çünkü Selin birini bulduğunda ya da bulunduğunda çığlıklar atarak gülüyor:)
Çooook özledik, çooook öperiz.
ç.-s.

ZeyNes dedi ki...

Biz de saklambaç oynamak istiyoruz sizinleee...Ada'cım hazır titizliğin üzerindeyken, biz de tozu alınacak çooookkkk yerler var :)

elif ada dedi ki...

Çiğdemciğim,
sen bizim eve bir gel bir daha Munisem hakkında herhangi bir şikalette bulunmayacaksın. Selinciğim istediği kadar çığlık atabilir. Öpüyorum onun kar gibi beyaz yanaklarından.
Neslihancığım,
sen yeter ki iste. Bize tarih bildir evini bal dök yala yaparız. Zeynepciğimin güzel gıdısını öpüyorum.
Umur & Ada