30 Ağustos 2009 Pazar

30 ağustos zafer bayramı

Benim sevgili Alev teyzem, Pazar günü beni Zafer Bayramı törenlerine götürdü. Hayatımda ilk kez bir sürü asker ağbi, tanklar ve bir de mehteranları gördüm. Sonra ilk kez bu kadar alçaktan uçan uçaklarla karşılaştım. Pek korktum. Karşılaştığım herkese ucaç, ucaç deyip ne kadar korktuğumu anlattım. Ama galiba kimse beni anlamadı.

3o Ağustos Zafer Bayramıymış, teyzem söyledi. Anneannemin evi, törenlerin yapıldığı yere çok yakın olduğu için teyzem, anneannem, annem ve bir de ben düştük yola. Yolda bir sürü tank vardı. Aralarından geçtik. Asker ağbiler teyzemin pusetimi kaldırımlara çıkarmasına yardımcı oldular. Hepsi, yeşil kahverengi arası bir renkte giyinmişti. Çok güleryüzlüydüler. Hatta ben, tankların üstündeki bir ağbiye çiçek uzattım o da eğilip aldı, bana çok teşekkür etti.

Asker ağbilerin çok güzel atları vardı. Atların bu kadar iri olduğunu bilmiyordum. İlk kez bir atı bu kadar yakından gördüm. Neyse atları sevmemize izin verdi ağbiler...

Ben , en çok bu mehteran amcaları sevdim. Bazılarının kırmızı şalvarları, bazılarının da şortları vardı








Törenin sonuna doğru uçaklar geçmeye başladı. Elimizi uzatsak dokunabileceğimiz kadar yakındılar. Acayip gürültü yapıyorlardı. Ne yalan söyleyim bayaa korktum. Hemen teyzemin kucağına çıktım. O da elleriyle kulaklarımı kapattı. Sonra evimize döndük...

2 yorum:

Pumpkin dedi ki...

merhaba.. mimledim seni.. ayrıntılar bizim sayfada..

elif ada dedi ki...

Tesekkurler Pumpkin,
en kisa zamanda odevimizi yapacagiz.Alya ve Maya'ya kucak dolusu sevgiler