1 Ağustos 2009 Cumartesi

maya ile bahçe sefası

Geçen haftasonu büyük teyzemin bahçesine gittik biz meyve toplamak için. Ağaçlar, kayısı ve erik doluydu. Annemle anneannem meyve toplarken teyzemle ben de önce gülleri suladık. Doğruyu söylemek gerekirse ben daha çok kendimi suladım.

Maya da bizimle geldi. Gelen geçen herkese havladı önce. Sonra kendini güvende hissetmek için büyükannemin yanına yerleşti. Maya, büyükannemize yaslanıp oturmayı çok seviyor. Belki büyükannem, şişman olduğundandır çünkü ona yaslanmak gerçekten çok rahat oluyor.
Biz teyzemle pek eğlendik yine. Aslında teyzemin başka bir yerde randevusu vardı ama ben gitme diye ağlayınca o da iptal etti. He he... İnsan bebek olunca her istediğini yaptırabiliyor biliyor musunuz? Ama bu aramızda kalsın. Neyse bahçede koşturup durduk, hortumla birbirimizi ıslattık. Sonunda ben yorgun düştüm.

Daha önce Mayamızı görmemiştiniz değil mi? İşte bizim Mayamız. Annem onu erik ya da zeytin diye de seviyor çünkü çok güzel gözleri var Mayanın.
Annemle babam, Mayayı bir köpek barınağında bulmuşlar. Sahipleri onu terkedip gitmişler. Maya, sadece 4 kiloymuş bize geldiğinde. Şimdi 10 kilo. Çok acı çekmiş bize gelmeden önce. Hatta dövmüşler de kaburga kemikleri kırılmış. O yüzden hep çok korkar. Dışarı çıkmak istemez hiç kaybolurum ya da biz onu bi yerlerde bırakırız diye. Biz seni hiç bırakır mıyız Mayacığım. Sen bizim erik gözlü cadımızsın.
Ben küçücük bir bebekken Maya beni korumaya çalışırmış hep. Kim beni kucağına alsa Maya da onun peşinde dolaşırmış ki bana birşey yapmasınlar diye. Çok duygusaldır Mayamız. Biz birlikte oyunlar oynarız. "Maya otuy" deyince oturur. Ben de ona havlulardan giysiler yapıp giydiririm. Sonra ellerimle beslerim Mayayı. O da güzel gözleriyle bana bakar, bir de merhaba deyince patisini verir. Bazen de arka patilerinin üzerine oturup size ön patilerini uzatır. Pati, köpeklerin elleriyle ayakları demek. Ama patisini fazla yukarı çekmemek lazım canı acır, annem öyle söyledi.

2 yorum:

ZeyNes dedi ki...

Biz de Maya ve Efe'yle tanışmak istiyoruz en kısa zamanda...Benim Zeynep'ten önce inanılmaz bir köpek fobim vardı biliyor musun Umur,Zeynep'e hissettirmemek adına bu fobimden kurtulmaya çalışıyorum:)

elif ada dedi ki...

O zaman bir an önce gelin bize...
Yalnız bir uyarı bizimkiler misafirleri pek içten karşılarlar. Neyse biz tutarız onları. Efe, Maya, Ada, ben bekliyoruz efendim...