10 Eylül 2009 Perşembe

on yıl ada'yı bekleyen elbise

Bugün bir öyküm var size: Üzerimdeki elbiseyle ilgili. Bu elbise, bana annemin iş arkadaşı Pınar teyzeden bir armağan. Bilin bakalım Pınar teyze bu elbiseyi ne zaman almış benim için: Tam on yıl önce. Evet evet ne ben yanlış yazdım, ne de siz yanlış okudunuz... Pınar teyze, bu elbiseyi tam on yıl önce almış....

Aslında kendi yeğeni içinmiş bu elbise. Pınar teyze, İstanbul'a gitmiş, giderken de yeğeni için bu elbiseyi almış. İstanbul'a varmış ama daha armağanını veremeden deprem olmuş, herkes korku içinde kaçışmış. Neyse ki kimseye birşey olmamış, ama Pınar teyze çantasında hiç açılmamış armağan paketiyle Ankara'ya geri dönmüş. Aradan yıllar geçmiş, tabii ki yeğeni büyüdüğü için elbise paketi hiç açılmadan bir kenarda kalmış...

Pınar teyze, birkaç arkadaşının çocuğuna armağan etmek istemiş elbiseyi. Ama çocuklar, bu elbiseyi giymek için ya çok büyükmüş ya da çok küçükmüşler... Elbise, ambalajının içinde beklemeye devam etmiş....

Sonra kim gelmiş bilin bakalım: Ada. Yani elbisenin sahibi. Pınar teyze, yıllarca beni bekleyen elbiseyi anneme vermiş bana giydirmesi için... Elbise, yıllar sonra sahibine kavuştuğu için çok mutlu olmuş... Ada ile çok güzel bir yaz geçirmişler, birlikte tatile gitmişler, oyunlar oynamışlar...

Bu arada Pınar teyzeden, daha doğrusu Pınar annemden söz etmeliyim size. Pınar teyzem, benim esin annem. Annemle ikisi, birgün oturmuş konuşuyorlarmış. Annem, Pınar teyzenin anlattıklarından öylesine etkilenmiş ki çocuk yapmaya karar vermiş. Yani Pınar annem olmasaymış, annem hala tembellik edecekmiş, elbisem de daha uzun zaman beni beklemeye devam edecekmiş. Sevgili Pınar (esin) anneciğim, sana kocaman öpücükler gönderiyorum. On yıl önceden benim geleceğimi bilip bu güzel elbiseyi aldığın için... Ve bu kadar bilge olduğun için...

2 yorum:

Alya'nın Esra'sı dedi ki...

maşallah çok yakışmış rengi çok güzel elbisenin.kimw niyet kime skımet işi olmuş galiba. yakasındaki broş galiba değil mi.. arı sanki..

Limonlu Turta dedi ki...

Elbise güzel, Su damlam elbiseden de güzel. Gözlerimiz bayram etti. Ne giyse yakışıyor zaten güzel kızıma.
Öperiz,
ç.-s.