30 Kasım 2009 Pazartesi

ben ada hanım nasılım

İkinci doğumgünümü geride bıraktığım şu günlerde biraz bet, biraz aksi, pek bir ben-merkezci ama şirin mi şirinim.
Boyum 90 cm (yüzde 75'lik dilimde), kilom da 12.2 kg (yüzde 50'lik dilimde).
Yoğurt yemem, kırmızı eti sevmem, hele kıyma asla... Süt, çorba, balık, dolma, pilav, tavuk, makarna, omlet, kaşar peyniri ve meyveye hayır demem. Bir de kızarmış ekmek. Bir yaşından bu yana çatalım ve kaşığımla kendi kendime yemeğimi yiyorum. Artık yumurtamı da kendi bıçağımla ben kendim kesiyorum.
Bir sıkıntım yoksa, oram buram ağrımıyorsa geceleri güzel güzel uyurum.
Bu yaz anneannemin çabaları sonucu beze veda ettim. Şimdi rengarenk iç çamaşırlarım var.

Ellerimi pek güzel kullanabilirim. Bir yaşından bu yana makasla kağıt kesebiliyor, büyükler için kitapların incecik sayfalarını dikkatli dikkatli çevirebiliyorum.
Pek bir düzenliyim. Yamuk yumuk şeylere gelemem. Oyuncaklarımı da toplarım, tabi canım isterse. Yoksa bırakırım dağınık kalsınlar.
Benim de kendime göre iyi ve kötü kıstaslarım var. Bu iyi, bu kötü diye düşüncemi hemen beyan ederim...
Çok titizim. Alır elime bezi pırıl pırıl yaparım her yeri.

Gürültücüyüm. Yeni birşeyler gördüğümde, heyecanlandığımda, mutlu olduğumda çığlık çığlığa bağırırım. Ama öyle bağıra çağıra ağlamam hiç. Sessiz sessiz, yanaklarımdan aşağı kocaman kocaman taneler dökerek ağlarım. Böylesi çok daha etkili, deneyin göreceksiniz.
Duygusalım.
Biraz mesafeliyim. Önce uzaktan bakar, sonra yaklaşırım.
Zor arkadaş edinir, ama arkadaşlarımı çok severim.
Pek güzel resim yaparım. İtinayla orayı burayı boyarım.
Kitaplarımı en az oyuncaklarım kadar severim. Annem bana, ben anneme kitap okuruz hep.

Kimse bana zorla birşey yaptıramaz. Ancak ben istersem yaparım. Ama yine de bazen beni doktora götürüyorlar. Bir de üstümü başımı çıkarıyorlar doktorun yanında.
Denize, havuza, kısacası suyla ilgili herşeye aşığım. Bıraksalar balık olur denizde yaşarım. Evde de pantolonumun üzerine mayomu, deniz gözlüğümle şapkamı takar öyle dolaşırım.
Evimi, odamı çok severim. Hiç evden çıkmadan yaşayabilirim. Arada parka, top havuzuna ve denize gitmek için evden çıkılabilir... Bu arada kendi evimizle anneannemin evi dışında hiçbir yerde uyuyamam.
Çantaları, şapkaları ve ayakkabıları çok severim. Kokoşum...

Artık herşeyi kendi başıma yapmak istiyorum. Bazen de yapamayıp kızıyorum. Annem beni kucağına alsın istiyorum sonra da kendi ayaklarımın üstündeyken daha iyiydi diye düşünüyorum. Bazen ne istediğimi kendim de bilmiyorum. Bu aralar biraz kafam karışık.
Ben Ada hanım, işte böyleyim şu sıralar.
Not: Resimler, bu kez ailemle kutladığımız doğumgünü partisinden. Tam da partinin olduğu gün hastalandığım için pek eğlenemedim. Ama gene de çok mutlu oldum. Bu sene ki kutlamalar, iki hafta sürdü. Gelecek yıl üç hafta kutlayacağız. Hala herşeyin üzerine mum yakıp "iyi ki, iyi ki" şarkısı söylüyoruz. Artık 40 yaşında da 40 hafta süren kutlamalar yaparız dedi annem. Yuppiiii

9 yorum:

Batıkan dedi ki...

Maşalllah daha ne olsun koca kız olmuşsun sen artık ;)
Öpüyoruz seni yeni yaşın tekrar kutlu olsun...

alev dedi ki...

neden beninle ilgili bir tek resim yok pek alındım. oysaki bütün bayram hiç evden çıkmadan sana ben baktım. işte buyrun küstüm...

füsfüs dedi ki...

adacım ne güzel anlatmışsın kendini, maaşallah sana
şimdiden kişiliğin ve karakterin var, isteklerin beğenilerin var, çok akıllı bir kız olacaksın çok

Güneş Büyüktelli Akay dedi ki...

Adacığım Bravo sana süpersin...

Limonlu Turta dedi ki...

Adacığım,
Ben nasılım diye hiç sorma bir tanem. Sen bizim su damlamızsın, şayanesin, biriciksin. O dünya tatlısı bal yanaklarından öperiz. iyi ki doğdun, iyi ki annen benim, sen de kızımın arkadaşı oldun.
Sizi seviyoruz,
ç.-s.

Başak dedi ki...

çok tatlısın çoook!

Özden Levent dedi ki...

Adacım sen tam bir minik insansın, çok doğru yönlendirilen harika bir karakter oluyorsun. İnsanllah ömrün hep böyle kutlamalarla geçer. Bir de anneciğine iletebilirmisin gözlüklerine hala bayılıyorum sen sıkılınca bana yollasın:)

esra dedi ki...

maşallah fıstığıma.. çok tatlı bu kız.. ankara seyehatim var haftaya.iptal olmazsa eger görmem gerek bu kızı.. emzik hala duruyor galiba :( kaşar benim kız hiç yemiyor, peynir yemiyor, hemen ayıklıyor.. birde saçları kendi boyu mu yoka kestiniz mi?.. kıvır kıvır değil mi ? kokoşluğunu yerim ben onun. Benimki de kokoş olcak kesin..çok öpüyorum onu..

Belkıs dedi ki...

Süpersin sen süpersin. Ben varya seni yerim küçük insan seniii, ama anneciğide tebrik etmek lazım dimi, nitekim bu küçük insanın büyümüş aklının mimarı o. Daha nice yaşlara inşallah sağlıkla mutlulukla...