28 Aralık 2009 Pazartesi

anne olmak...

Anne olmak,
Bir yandan tüm dünyaya karşı duracak kadar güçlü olmak,
Bir yandan da bir minicik virüs yüzünden çaresiz kalmak demek
Anne olmak,
Bu devasa güç ile bu korkunç çaresizlik arasında anlatılmaz bir ikilem demek
Kendine rağmen hatta kendine karşı yaşamak demek anne olmak
Sürekli gözünün pınarında düşmeye hazır bir damlayla yaşamak
Derinin sinir uçlarını açıkta bırakacak kadar incelmesi demek
Anne olmak,
Onun yediği kadar doymak
Düştüğünde ondan çok acı çekmek demek
Bir yanının hep yarım kalması
Bir başkasının geleceğini düşlemek demek
Yaşamın anlamını kavrayıp
Sırf onun için, onun büyüdüğünü görmek için yaşamak istemek demek
Paranoyanın zirvesine tırmanıp
Görünmez düşmanlara savaş açmak,
Estetik duygusunu yitirip başka herşeye körleşmek
En iyinin, en güzelin o olması demek
İçinden çılgınca herşeyi onun için yapmak gelirken
Öğrenmesi için geride durabilmek demek
Kabul etmek demek karşına en kötüsü çıksa bile
Anne olmak,
Kalıcı bir delilik halinde kaybolmak
Bir daha asla eskisi gibi olamamak
Gözünün hiç birşeyi görmemesi demek
Tek bir ortak paydada buluşup
Dünya nüfusunun dörtte biriyle aynı dili konuşmak demek...
Not: Anneme ve dünyanın tüm annelerine ithafen yazılmıştır.

12 yorum:

Mlke-Btkn dedi ki...

Beni ben yapan tek şey anne olmak ;)

Belkıs dedi ki...

Elifciğim süperdi bu yüreğine, eline sağlık..

Emine dedi ki...

Umurcuğum gerçekten çok duygulandım.Yine her zamanki gibi çok güzel yazmışsın.Ada'cığım çok şanlı senin gibi bir annesi olduğu için.Yüreğine sağlık..

Eko Anne dedi ki...

Umur;
Son zamanlarda sendeki cevher dışarıya çıktı valla. Bence sana anne olmak çok yaramış. Hepimize iyi geldiği gibi.

durununannesi dedi ki...

İşte anne olmak!! Anne olmak,anlatılmaz denir ama çok güzel anlatmışsın,ellerine sağlık.Sevgiler...

Başak dedi ki...

Döktürmüşsün gene canım benim.

Demet dedi ki...

bir başkasının geleceğini düşlemek..
ne güzel yazmışsın..

Özden dedi ki...

Ne de güzel anlatamışsın Umurcum...Her bircümlende kendi hissettiklerimi okudum,ellerine sağlık...

Decaf Latte dedi ki...

ne hos bir ifade bu..... bayildim... xo

esra dedi ki...

"Kalıcı bir delilik halinde kaybolmak"
bu cümleyi çok sevdim..ellerine ve yüreğine sağlık.. demek ki bendeki delilik kalıcı, tedavi olmaya çalışmak nafile :)
Bu arada adacığımı öpüyorum, dört ayaklıları mıncıklıyorum..

NALAN dedi ki...

bir kadının hayatı anne olmayla boyut değiştirir dünyanın en güzel manasını yüklenirmiş...
ne güzel anlatmışsın...
sevgiler...

egenin annesi dedi ki...

kalemine sağlık gerçekten çok güzel yazmışsın, anne olunca insanın kadın beyni duruyor anne beyni çalışmaya başlıyor:)sevgilerimle...