6 Ocak 2010 Çarşamba

ice age çılgınlığı

Bir süredir baba mamut Manny, anne mamut Ellie, miskin Sid, kaplan Diego ve sincap Scrat ile yatıp kalkmaktayız.
Ada, teyzesi sayesinde Buzul Devri ve kahramanları ile tanıştı ve hayatında yepyeni bir sayfa açılmış oldu. Bana kalsa daha uzun süre film falan seyredemezdi ama anne olunca ilk öğrendiğim şeylerden biri "asla büyük konuşma!" oldu. Peki fena mı oldu, hayır. Ada, çok eğleniyor ve bir sürü şey öğreniyor. Hatta konuşmasına da hayli katkısı oldu. Mağara, dinazor, mamut gibi hayatta aklıma gelmeyecek bir sürü şeyi öğrendi. Yorum yapmaya başladı. Ama filmi seyrederken sürekli konuşup onu da konuşturmaya çalıştık ki gözünü TV'ye kenetleyip kalmasın diye. Değişik yaratıklardan ürkmemesi için de hepsini açıkladık, nerelerde yaşadıklarını anlattık. Serinin üç filmini de seyretti Ada. Hepsini sevdi, ama galiba ilk ikisinden daha çok zevk aldı. Şimdi herkese anlatıyor:
Ada: Did (Sid) vaaaar, anne mamut vaaar, baba mamut vaaar, Diego vaaar, nincap (sincap) vaaar.
Anne/Baba/Teyzeler: Peki Sid numbayaları (yumurtaları) nereden almış?
Ada: Mağağadan
Anne/Baba/Teyzeler: Numbayalar kimin?
Ada: Ninonosun (dinazorun)
Anne/Baba/Teyzeler: İçinde ne var?
Ada: Yavyu ninonos (yavru dinazor)....
Sincap, meşe palamuduna her sarıldığında, Ada onun duygularına tercüman oluyor: Meniiiiiiiiiiiiiim....
Peki biz rahat durur muyuz? Hayır... Ankara kazan biz kepçe arayıp, hatta araya tanıdık sokarak Ada'ya üzerinde Ice Age kahramanlarının olduğu bir pijama aldık. Bildiğiniz gibi değil kalmamış hiç bir yerde. Kendi bedeninden bulamadığımız için bir boy büyüğünü almak zorunda kaldık. Ama Ada yine de çok mutlu: Did vaaaar, anne mamut vaaar, baba mamut vaaar, Diego vaaar, nincap vaaar.
Bazen pijamamızı mööö (ayrı hikaye) giyiyor. Eğer pijamayı bulamamışsa başını sallayarak soruyor Ada: Did nerde? Hani nerde? Sonra çamaşır sepetine bakmaya gidiyoruz. Bu arada pelüş mamutumuz, kaplanımız, sincabımız ve Sid'imiz de aileye katıldılar. Uzun sözün kısası şu sıralar bizim evde Buz Devri yaşanıyor....

9 yorum:

AYÇA dedi ki...

Bayılırım buz devrine.Aslında ben tvye karşıyım ama bu tip şeylere çok açığım ne filmler aldım izletemedim Demire.Dur bi de bunu deneyim.Eğer severse beraber ice age günleri yaparız :))

Irmakbebek dedi ki...

ne tatlı konuşuyordur kimbilir.
e ama annesi görseydik pijamalarını hiç fena olmazdı:)))

şule dedi ki...

ninonos cok tatlı ya.
biz hala shrek 1 devrindeyiz.
arada acıyorum buz devrini , pıh pıh diye diyogoyu açmamı istiyor,su kostugu sahne var ya :)ezberlemişsindr artık,ben okulda izlettrmekten ezberledm,sincaplara bitiyorum.

Demet dedi ki...

Umurcum biz de başladık filmlere hem d ehangisiyle ice age tabii ki..ama çok güzel ben de bayılıyorum hem :)
öpüyorum çok

Belkıs dedi ki...

Ninonosunu seveyim ben senin :)
Hızlı hareket eden ekranlardan kaçınıyorum aslında ama çok da katı değilim her konuda olduğu gibi bu konudada. Bizde deneyelim bakalım bizim lugatımıza neler eklenecek :)
Bu ara Ece lets gooo diyerek dolanıyo evde, annem garibim ne diyo bu yahu diyo akşam :)) Doranın dergisinden kaptı onuda kesin :)
Bütün alıcıları açık bu bücürlerin :)

Eko Anne dedi ki...

ya o kadar eglenceliler ki nasıl eglenmesin ada.. ben de kilitleniyorum valla ice age in karsısına..

Zeynep dedi ki...

Bayıldım diyaloglara :)) Daha çok konuşturun annesi, sorun sorun cevaplasın :)Ninonossss :)))

suinci dedi ki...

büyük konuşmamak lazım...:D
sincab bizimde favorimiz ama hiç tercüman olamamıştık çok tatlı nekadar dikkatli izlemiş...

GüCüBe dedi ki...

Pijamaları merak ettim bende :)
Ben severim aslında ama begüm henüz ilgilenmiyor belki de daha iyi oluyor. Baby einstein'ı bile uyumadan önce uyku modundayken sadece..
Sevgiler.