25 Mart 2010 Perşembe

bahar, efe ve aydedenin öbür yanı

Bahar geldi bizim buralara ceplerinde mutluluk ve neşe getirerek...
Üçüncü baharını çılgınca bir sevinçle karşılayan Ada, karanlık kış günlerini hiç sevmeyen Efesini alıp düştü yollara. Bütün bir kış Efe'yi gezdirme hayaliyle bütün mamalarını yediği için çoktan haketmişti bu onuru.

Efe, gezip yemyeşil otların tadını çıkarırken Ada, salıncakları denedi önce. Sonra elli-altmış kez kaydı hem de büyük kaydıraktan ve tek başına.

Sonra file bindi burası kuyruğu, burası hortumu, burası gözü, burası da ağzı diye.

Kendisine ikram edilen çubuk krakeri başını iki yana sallayarak kibarca reddetti. Çünkü annesi, tanımadığımız insanlardan hiçbir şey almamalıyız demişti bir keresinde. Sonra annenin yanına gelip sessizce "biz de alalım kyakey" dedi. Bir koşu gidip alınan kraker, banklara oturulup büyük bir mutlulukla kıt kıt kıt diye kemirildi.

Sonra Efesini gezdirdi parkta uzun uzun. "Gel olum, gel Efe" diye. Yanına gelip senin mi diye soran çocuklara evet dedi Ada hanım. Ve kimsenin dokunmasına izin vermedi Efesine. Tıpkı Efenin onu koruyup kolladığı gibi.
Ama bombayı sallanırken patlattı. Bir ara gökyüzüne bakıp yarımayı gördü:
Aydedenin öbüy yayısı nere gitmis anne?

24 yorum:

bilge ve annesi dedi ki...

Çok özendiiiiiim, benide götürün gezmeye. Bu arada sorunun cevabını nasıl verdin merak ettim?:))) Zira ben çok sallama cevaplar veriyorum da:))

Limonlu Turta dedi ki...

Adacığım,
Çok şahanesin. Hem çok iyi bir dost, hem kibar bir küçük hanfendü hem de çok akıllı bir kızsın sen. Su damlam öpüyorum o bal yanaklarından.
ç.

meldi dedi ki...

Ah yerim bu kuçuk hanımefendiyi. Bizde alalımmı diyince insan tutamıyor dimi kendini. Hadi kraker neyse de şu başka cocukların elindeki cipslerden şekerlerden ne çekiyorum ben. keşke anneler hep duyarlı olsa

Emine dedi ki...

Maşallah kuzuma ya.Çok akıllısın sen Adacığım çok.Bizde özendik Efe ile Ada harika görünüyor.

ilknur malcı dedi ki...

ayy ne guzel şeyler bunlar umurcum ne kadar mutlu olmussundur.
ne zaman buyumus de anne sözü dinliyor ada hanım

Mlke-Btkn dedi ki...

Ahh ah, Efe'sini de Maya'sını da severim..

Hele ben onun şapkalı haline bayıldımm...

Maşallah kuzuma, öpüyorum o minik suratı..

Odil Sezen Metin dedi ki...

Maaşallah akıllı kızıma..Yabancılardan birşey alınmaz kuralını nasılda aklında tutmuş..Çok şirin ikiside..Öpüyorum Ada'yı,Seni ve Efe'yi..

GüCüBe dedi ki...

Tatlım benim ya ne güzel dinlermiş Annesini bende Begüm'e alma derim ama önce alır sonra bana bakar ve bana da verir :=))
Maşallah Subhanallah..

Tibet'in annesi dedi ki...

bravo yani bir kere söylenmiş birşeyi hatırlaması... maşallah maşallah....

AYÇA dedi ki...

Ne harika birgun olmuş öyle. İmrenmemek elde değil. Ada'nın konuşmaları Bitirdi valla beni :) gecen seneye göre Park'ta çocuklarla vakit geçirmek ne kadarda keyifli değil mı ?

füsfüs dedi ki...

bayılıyorum ben bu adanın her haline her sözüne, akıllı kızım benim

Şenay - Doğa dedi ki...

Bu bahar fotografları..Ada'nın fotografları cok ıyı geldı aksam aksam bana :) opuyoruz sevgı ıle..

Özden dedi ki...

Umur biliyormusun Elif Ada'nın her resmine baktığımda ay harika bir kıyafet diyorum, sanırım kızım olsa aynen böyle giydirirdim, minik şık bir küçük hanım...Ayrıca ne de güzel yetiştirdin bu kuzuyu...öp ogüzel yanaklarından özden teyzesi için...

Demet dedi ki...

baharın gelişi sadece miniklere değil bize de sevinç veriyor di mi hep bahar olsun beni hiiç bozmaz,
Ada'cım çok tatlı yine öpüyorum kırmızı yanaklardan :)

Deniz dedi ki...

Aman Allahım bu ne şıklık:)

Irmakbebek dedi ki...

yerim onu gerçekten aydedenin yarısını mı sordu?kazık soruymuş:)

Eko Anne dedi ki...

Ne tatlı şaşırıyoruz dimi söyledikleri şeylere. Bakalım daha başımıza neler neler gelicek? Adacık çok şeker öperim onu.

Berna dedi ki...

Ah bu sorular, "eee, kem küm" derken artık profesyonel oluyorsun bir zaman sonra :) Akıllı Ada'cığı çok öpüyorum. Mutlu baharlar :)

Sen Gelince dedi ki...

Umur o kadar özeniyorum ki köpekle büyüyen çocuklara... Bambaşka bir şey:) Bu arada ben de şıklık konusunda herkesle hemfikirim:)

meltem dedi ki...

ay yerim onu ben.. başkasının verdiğini yemezmiş oyyyyy maşallah akıllı paşam..
nasılda gururla gezdiriyo efesini:))

Hilal dedi ki...

Umur, okurken sanki yanınızdaymışım gibi hissettim. harika bir paylaşım olmuş. en çok da ada'nın çubuk krakeri reddetmesi ve senden tekrar istemesi hoşuma gitti. şirineyi öpüyorum sevgiler

Zeynep dedi ki...

çok akıllı çok tatlı bir kuzucuksun sen Ada'cım. Aydede nin öbür yarısı da kaybolmadı merak etme emi ? :)

Alyamaya'nın Esra'sı dedi ki...

biz henüz hep beraber gezme yapamadık.. ama gezdirmeye bayılıyor.. illaki tek olmak istiyor.. bırakınca da 35 kiloluk maya sürüklüyor:) çift tasma ile işi çözdük.. ama çok keyifli oluyor.. öpüyorum ikisinide..

Belkıs dedi ki...

:)))))))) akıl küpüm yaaaa maşallaah sana kocaman bi maşallaah :)