12 Mart 2010 Cuma

sıkı dostlar

Kim demiş bebekle köpek aynı evde olmaz diye. İşte bizim evin melekleri. Son zamanlarda her an böyle sarmaş dolaş, yanak yanağa, kucak kucağa.

Ada büyüdükçe Efe en yakın arkadaşı olmaya başladı. O küçücük kollarını Efe'nin boynuna dolayıp sevgiyle kafasından öpüyor (Efe'nin kafasının üzerindeki tüyler öyle yumuşak öyle ipeksi ki. Tam öpmelik...). Efe, gel sana sarilcam diye peşinden koşuyor. Ona kitap okuyor, yemek pişiriyor... Bazen ikisi uzun sohbetlere dalıyorlar. Ada, ne yaptıysa o gün bir bir anlatıyor Efe'ye.

Geçenlerde Efe'nin bakımını da üstlendi küçükhanım. Artık o tarıyor Efe'nin tüylerini. Öyle nazik ve yumuşakça kavrıyor ki Efe'yi başının altından. Koridordan geçerken Efe'nin mama-su kabını da kontrol ediyor ve Efe'nin maması bitmiş diye haber veriyor bize.

Peki Efe, memnun mu bu işten? Tabii ki her zaman değil. En tatlı uykusundan uyandırılıyor, kimi zaman rahatsız ediliyor. Ama hiç ses çıkarmıyor benim yüce gönüllü oğlum, hiç şikayet etmiyor. Sessiz sessiz Ada'nin önüne koyduğu oyuncak tencerenin içindeki oyun hamurundan yemekleri kokluyor, Ada'ya tüylerini taratıyor, Ada'nin atmaya çalıştığı oyuncaklarını tutup getiriyor.
Bize gelince, bir yandan bu ikilinin muhteşem görüntüsünün tadını çıkarıyoruz bir yandan da aralarındaki dostluğu kendi çıkarlarımız için kullanıyoruz. Biliyoruz ki "aaaa portakal suyunu Efe içip büyüyecekmiş" dediğimizde o portakal suyunu içecek Ada. Ya da "yemeğini yersen büyüyüp kocaman olursun, bu bahar Efe'yi sen gezdirebilirsin parkta" dediğimizde o yemeğin biteceğini de biliyoruz.
Uzun sözün kısası biz bu meleklerle çok güzel vakit geçiriyoruz. Havaların düzeleceği, meleklerin yeşil çimenlerin üzerinde mutlu mesut birbirlerini kovalayacağı günlerin gelmesini bekliyoruz...

16 yorum:

Mlke-Btkn dedi ki...

Ayy ay ayy!! tiplere bakın hele :))

severim ben onları,hele o tüylerini nasıl tarıyor öyle ve hele o tğyler nasıl güzel, pırıl pırıl burdan bile parlıyor vallahi :))

Ama ben uzaktan seviyorum hayvanlarımızı malesef ya :( tırsıyorum ne yapayım,dokunamıyorum..Ama Batıkan çok hayvansever ve bu sene sanırım zor baş edeceğim, o köpek peşinde koşarken benim de peşime biri lazım :)) kaçıyor olucam ya o bakımdan ;)

ayy yine bir postluk konuştum, tamam gittim..

öpüyorum, haydi baş başş :))

gezicini dedi ki...

biz de size gelelim, birlikte kovalayalım! şaka bir yana benim gibi bizimki de köpeklerden korkar oldu. bana benzemesin, tüm hayvanlarla arası iyi olsun...
sevgiler
gorki

Ege'nin Annesi; dedi ki...

Maşallah ikisinede hayran kaldım, aslında ginger ve cosh adında iki tatlımın ölümünden sonra ben kendim duygusal açıdan cesaret edemiyorum...
yoksa çocuk ve hayvan aşıları ve bakımı yapıldıktan sonra bence böyle güzel bir tablo yaratabilir ancak...
sevgiler...

Pumpkin dedi ki...

süperler umurcum... maya, alyanın oyun hamurlaını pastel boyalarını yiyor , malesef arada sırada kavga çıkıyor bizde.. ama yinde onsuz duramıyor alya. osledim diyor.. çok şanslı çocuklar bunlar.. özel çocuklar.. öpüyorum hepsini..

AYÇA dedi ki...

Umurcum 2 saatlik evde köpek bakma deneyimimden sonra seni- sizi hayretler icinde seyrediyorum. Kolay is değil. Bebek gibi bakım ister. Ama tebrik ederim ki seni ne güzel bir düzen kurmussun.
Ada da abla olmuş artık. Aferin ona. Ne iyi anlasiyorlar.
Kopekle bebek aynı evde olur mu olmaz mı ya en güzel ornek resimler olsa gerek :) öpüyorum.

Belkıs dedi ki...

Efe ne çok şey katıyor minik beyine farkında bile olmadan, şahaneler herzamanki gibi :)

Odil Sezen Metin dedi ki...

Ne kadar güzel görüntüler bunlar..Bu harika canlılar evde herkesin sıkı dostu oluyor..O kadar iyilerler ki kuyrukları uyandırılmak için bile çekilse yine de gık demiyorlar..Bu yeme-içme mevzusunu bende denemeliyim belki işimize yara..Odil çok iştahsız bu ara..
(2 hafta önce Odil bademi tasmasıyla gezdirmek istedi ve uçtu diyebilirim:)) Badem kendine arkadaş görünce Odil'i peşinde sürükledi..
Bizde de bir kıskançlık var aralarında?)
Ada'yı, Seni ve Efe'yi öpüyorum..

banu dedi ki...

Umur'cum çok tatlılar... Çok şanslı çocuklar bunlar... hem Ada'n, hem de Efe'n :)

suinci dedi ki...

çocukken babama sordum
-baba biz niye evde köpek beslemiyoruz günah mı ?
-yoo niye günah olsun ben iki tane besliyorumya !!!
(ablam ve ben ) :))))

Demet dedi ki...

Umurcum ne kadar da tatlılar nazar değmesin dostluklarına..

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

çimenler üzerinde oyunları da pek keyifli olacak.
özeniyorum size.-ben korkuyorum köpeklerden-

ÇINAR'IN OYUNCAK ÇANTASI dedi ki...

İmreniyorum size. Keşke evimiz uygun olsa da Çınar'ın da Ada bebek gibi bir Efe'si olsa. Sevgiyle öpüyorum

öykü dedi ki...

İşte bu :)))
Bı gun benım de cocugum kopegımle kedımle bu kadar ıcıce
dost
resımler verecek
boyle yasaycak
o kadar ıcım acıldı kı
bu ıkı tatlı şirineyı
kocaman kucaklıyorum
Ve tatlı annelerını de kutluyorum
bu kadar ornek tablolara ortam yarattıgı ıcın
Sevgılerımle

bilge ve annesi dedi ki...

Merhaba, bayıldım fotoğraflara ve yazdıklarına. Benim de bir pekinesim vardı adı aleks. Bilge doğmadan 4 yıl önce bizimle yaşamaya başlamıştı. Bilge 2 yaşına doğru vermek zorunda kaldık. Bilge biz ne kadar engellemeye çalışsak da aleks'e etmediğini bırakmıyordu. O kadar duygusal bir oğuldu ki, çok mutsuz olmaya başladı. Tüylerinin parlaklığı falan gitti, bir kere bile Bilge' ye havlamadı ama yüreğimiz elvermedi. Çok sevdiğimiz bir arkadaşımıza verdik üzülerek.Gittiği yerde çok mutlu bir evin bir oğlu. Bilge' ye müthiş bir hayvan sevgisi bıraktı... Görünce o geldi aklıma. Sevgilerimle...

GüCüBe dedi ki...

Bence Harikaaa, çok çok tatlılar...

ZeyNes dedi ki...

Ama biz hala Efe'yle tanışmadık :(