6 Nisan 2010 Salı

kütüphanenin en küçük üyesi

Birkaç ay önce Ada ile birlikte Adnan Ötüken Kütüphane'sine üye olduk anne kız. Onun ayrı, benim ayrı üyelik kartlarımız var. Ada, kütüphanenin en küçük üyesi oldu. Kütüphanedeki ablalar da bunun şerefine onun kartına kocaman bir nazar boncuğu yapıştırdılar.
Şimdi her onbeş günde bir Kızılay'daki kütüphanenin yolunu tutuyoruz kitaplarımızı değiştirmek için. Ada, okuduğu kitapları ablalara iade ediyor. Sonra raflardan üç yeni kitap seçiyor büyük bir titizlikle.
Kütüphanenin çocuklar için olan bölümü, diğerlerinden ayrılmış. Çocuklara uygun yuvarlak masa ve sandalyeler konmuş. Kitap çeşidi açısından oldukça zengin. Hani listeye yazıp Ada için almaya niyetlendiğim kitapların çoğunun kütüphanede olduğunu gördüm. Ada, kendinden geçiyor kütüphaneye gittiğimizde. Ondan yaşça büyük abla ve ağabeyler de oluyor salonda ders çalışan. Raflardan bir kitap alıp sessizce yanlarına oturuyor. Sonra mır mır mır okumaya başlıyor kendince.

Bu hafta Sedef Örsel'in yazdığı ve Betül Sayın'ın resimlediği "Uç Uç Böceği Bon Bon"u seçti Ada. Aslında uzunca bir öykü. Ama çok güzel resimlenmiş. Bon Bon, sevimli bir uğur böceği. Sonra minik bir kardeşi oluyor. Kardeşi için en taze, en yeşil yaprakları seçiyor. Betül Sayın'ın bir başka kitabı olan "Köstebek Kuki"yi daha önce almıştım. 2007 yılında Çocuk ve Gençlik Yayınları Derneği'nin (ÇGYD) Yılın En İyi Resimli Öykü Kitabı Ödülünü almış. Eğlenmek için şaka yaparken arkadaşlarının kalbini kıran yaramaz Köstebek Kuki'nin öyküsü. O da uzunca olduğundan galiba 3-4 yaş için daha uygun.



Ada'nın seçtiği ikinci kitap, Jane Simmons'un "Haydi Daisy" adlı kitabı. Kitapta metinler hem İngilizce hem de Türkçe olarak iki dilde hazırlanmış. Çizimler, gerçekten çok güzel. Milet Yayınları'ndan 2000 yılında çıkmış. Ne yazık ki artık baskısı yok. Daisy, sevimli ve çok meraklı bir ördek yavrusu. Kitap, annesinin tüm uyarılarına karşın ondan uzaklaşan ve sazlığın ortasında bir başına kalıveren Daisy'in öyküsünü anlatıyor.



Aslında kütüphaneye alışkın Ada. Küçük bir bebekken bile annenin tez yazmasına hayli katkıda bulundu. Sık sık kütüphaneye gittik birlikte kitaplarımızı iade etmek ve yenilerini almak için. Kimseyi rahatsız etmemek için haftasonlarını tercih ettik önceleri. Ada büyüdükçe de kitapları bulmama, taşımama yardım eder oldu. Minik parmağını ağzına götürüp sus demeyi öğrendi, kütüphanedeki görevlilerle tanıştı. Ders çalışan genç abla ve ağabeylerle şakalaşmaya başladı. Geleneklerimiz arasına kütüphane kafetaryasında pasta yemeyi de ekledik bir süre önce.
Bu arada her ne kadar sevgili Çiğdem her hafta yeni kitaplar tanıtsa da ben de çok ilginç kitaplar keşfettim. Sizinle paylaşmamı ister misiniz?

28 yorum:

ada dedi ki...

Dünya tatlısı adaşım, büyümüş kütüpaneli olmuş. Ben, size gelsem, bana da kitap okusan olur mu? Bu arada tatlılık, tavan yapmış. Bu ne güzellik böyle.

Evren dedi ki...

Kutuphane ne kadar guzel birsey degil mi? Cok sevindim Kizilay'da cocuk bolumu olmasina. Ada da hakkini vermis, ne kadar guzel okuyor, cok tatli :)))

Evren dedi ki...

Bol kitapli gunler dileklerimle... Sevgiler!

AYÇA dedi ki...

Ne kadar güzel birsey yapmışsınız. Demir'in hiç ilgisi yok kitaplara. Bu konuda ne şanslısını.ama ilerisi için tavsiye edeceğin kitapları bilmek isterim. Bı gorusemedik :( öpüyorum.

ElfAna dedi ki...

Pek guzel olur sanki:)

banu dedi ki...

Umur'cum seni son gördüğümde de söylemiştim. Bence mutlaka kitaplarınızı tanıtmalısın... heyecanla bekliyorum.

banu dedi ki...

Bu arada Ada'yı - ve tabi seni çok özlemişiz - biz dönünce bir aksilik çıkmasa da görüşebilsek...

Eko Anne dedi ki...

Umur;
Hangi günler gidiyorsunuz. Bir gittiğinizde biz de gelip denesek ya da denemek icin uye olunması gerekiyor mu. lüften bana bilgi veer..

Eko Anne dedi ki...

Bi de yeni kitaplar paylaş lütfen bizimle.. yaşasın.

Mlke-Btkn dedi ki...

Bir kitap seçme özürlü olarak paylaşırsan çok memnun olurum canım, her seferimde elim boş çıkıp, üzülüyorum :(

Deniz dedi ki...

Adnan Ötüken nerede acaba???

Biz de ana kız kitap manyağıyız da

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Canım benim yaa..Aferin Ada'ya..Umur; yeni kitapları paylaşırsan sevinirim.Tuğra daha ufak ama ilerisi için faydalı olacaktır mutlaka.
Birde Ada'nın oturduğu koltuktan almak istiyorum ben Tuğra'ya..Nerden aldınız bunu nerden bulabilirim? Herşeyden önce memnunmusunuz? İnternette birçok sitede baktım ama birebir görmeyince emin olamadım.Bilgi verirsen sevinirim.
Öpüyoruz Ada^yı ve seni..

Burcu dedi ki...

Ana kız muhteşemsiniz... Kitap okumayı seven bir kızının olması çok güzel Umurcum, umarım Arda da ileride birazcık olsun sıkılmadan, uzun uzun okumaya başlar..

bilge ve annesi dedi ki...

Merhaba biz de gelelim, katılalım size. Bahsettiğin kütüphaneye kendim üye olmayı düşünüştüm ama çocuklar için böyle bir bölümü olduğunu bilmiyordum, ne iyi oldu bahsettiğin. Ada kıza sevgiler ve öpücükler...

Özden dedi ki...

Umurcum kütüphane evet harika bir alışkanlık ama bence en harika olan tatlı Ada ile aranızdaki özel ilişki. NE kadar önemli değil mi yavrularımızı hayatımızın, düzenimizin içine katabilmek, onunla yaşamayı öğrenmek...sizi çok ama çok öpüyorum
sevgiler

Tibet'in annesi dedi ki...

yaaa Umur, ben Tibet'i 1-2 aylığına göndersem sana, kitapların okunduktan sonra yırtılmayacak değerli şeyler olduklarını öğretir misin? :(
Maşallah Ada'ya, maşallah :)

ilknur malcı dedi ki...

harikasınız walla.yakın takipteyiz.siz önden gidin biz size yetişeceğiz.

Anne İş'te dedi ki...

Önce kocaman bir maşallah Ada'ya ve harikasınız...

Kütüphane...

Unutmuşuz,unutmuşum...

Dank,dank...

devam,zevkle takipteyiz

Odil Sezen Metin dedi ki...

Kızılayın çocuklar için bölümü olması harika..Ama şu tatlı şirine daha da harika..Allah nazarlardan saklasın elma yanaklımı..Çok öpüyorum ikinizide..Sevgiler..

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Umurcum merhaba..
Teşekkür ederim çok incesin,İstanbul'a gelirseniz bizde sizi konuk etmek isteriz memnuniyetle :)
Belki internetten sipariş vermiş olabilirsin diye düşündüm.Burada biryerde gördüm ama ahşap üzerine sünger ve kumaş kaplamaydı.Tuğra henüz ufak olduğu zarar görür endişesi var o yüzden ben tamamen sünger olanından bakıyorum, sanıyorum sizin kullandığınız da ahşap..
Anladığım kadarıyla senin şirine severek kullanıyor bunu..
Bilgi verdiğin için teşekkür ederim canım, öpüyoruz sizi..
Sevgiler..

elif ada dedi ki...

Herkese güzel mesajları için çok teşekkür ederiz. Söz, en kısa zamanda Ada'nın ve benim seçtiğimiz kitapları yayınlamaya başlayacağız.
Ada, her zamanki gibi çok incesin.
Evren, haklısın kütüphaneler gibisi yok. Bu arada sizin sitedekini görünce çok kıskandım sizi çok.
Ayça, biz de seni ve yakışıklı oğlunu öpüyoruz.
ElfAna, bekle bizi.
Banu, biz de sizi özledik.
Esra, denemek için üye olmak gerekmiyor. Üye olmak içinse adresini kanıtlamak üzere adına gelmiş bir fatura ve nüfus cüzdanı gerekiyor. Benim gece nöbetçisi olduğum günler gidiyoruz. İstersen gitmeden birkaç gün önce size haber verelim orada buluşalım.
Melike, ne demek benim için zevk.
Deniz, siz İstanbul'dasınız değil mi? Biz Ankara'dayız.
Emine, koltuk için sana yazdım. Biz çok seviyoruz. Tanta olması sorun çıkarmadı hiç.
Burcu, özledik sizi. Arda'yı öp bizim için.
Bilge ve Annesi, haydi hep birlikte gidelim. Biz, Bilge ablayla tanışmayı çok isteriz.
Özden, çok teşekkür ederim. Asıl ben sizin anne-oğul ilişkinize hayranım.
Sibel, hemen gönder Tibet'i bize. Yalnız biz geri gönderir miyiz bilemem. Ona göre.
İlknur, adaş kesin bizi geçer bu konuda. O kendi alışverişini kendi yapıyor biliyoruz.
Anne İşte, sonsuz teşekkürler. Bak hatırlattık size.
Odil Sezen, biz de senin elma yanaklarından öpüyoruz.
Herkese kucak dolusu sevgiler

asyaselda dedi ki...

bizim buradad kütüphane var ama çocuklar için böyle güzel bir bölüm yok malesef:)

Alyamaya'nın Esra'sı dedi ki...

süpermiş.. ne güzel bir şey yapmışsın, eline sağlık güzel ve düşünceli anne. fıstığa baktıkça bizimkinin bir kaç ay sonraki hallerini görür gibi oluyorum. takipçiniziz :)

suinci dedi ki...

ayy ne güzel bir tavsiyeydi uçuç böcüğü.aldık hemen ve bizde sevdik...
paylaş paylaş iyi oluyor.

Sermin dedi ki...

ne güzel bir fikir Umur'cum. çok severim kütüphanaleri ama Çınar'la gitmek hiç aklıma gelmemişti. Tebrik ediyorum seni. Kitap okuma oranı gittikçe azalan bir ülkede, kitap seven bir çocuk yetiştirdiğin için.
Biz de evde minik bir kütüphane oluşturduk. yıllardır biriktirdiğim çocuk kitaplarınan şimdi Çınar faydalanıyor. ne güzel bir keyif

ZeyNes dedi ki...

Ben de sabırsızlıkla bekliyorum kitaplarınızı tanıtmanı...İlk fırsatta gidip üye olmalı kütüphaneye.

GüCüBe dedi ki...

Ne güzel yapmışsınız...
Paylaşımlarını bekliyoruz :=)

Sevil Sarp - Ege dedi ki...

Kızımın doğmasını bekliyorum sabırsızlıkla..Kütüphaneci olarak bu yaşadıklarınız çok hoşuma gitti..Darısı en başıma :))