24 Mayıs 2010 Pazartesi

30. ay

Bu minik melek, varlığıyla bizi şereflendirmeye karar verip dünyaya geleli tam 30 ay oldu bugün.
24 Kasım 2007'de saat 9:38'de doğduğunda sadece 2.5 kilogramdı. O kadar küçük ve narindi ki dokunmaya korkuyordu insan. Hani şöyle ele avuca gelmesi birkaç ay almıştı. Şimdi 13 kilogramlık 97 santimetrelik bir küçük insan oldu. Artık dolu dolu sarılabildiğimiz, orasını burasını öpüp koklamaktan, mıncırmaktan çılgınca zevk aldığımız bir minik insan...

Kendisi bu 30 ay içinde çok büyük bir gelişme gösterdi. 2.5 kiloluk el kadar bir bebekten tamamen nevi şahsına münhasır, hemen her konuda kendine ait fikir ve görüşleri bulunan, kendi tercihlerini kendisi yapan, garip bir biçimde kararlarının sorumluluklarını da üstlenen, pek duygusal, pek sevecen, pek merhametli, zıp zıp zıplayıp yerinde duramayan, meraklı, bir o kadar da cesur küçük bir hanımefendiye dönüştü.
Son altı ayda çılgınca bir hızla geliştirdiği konuşması sayesinde sohbet eden ve edilebilen bir birey haline geldi. O minicik beyninin hiç durmadan çalıştığını, korteksi üzerinde kıvrım üzerine kıvrım oluşturduğunu hissedebiliyor insan.
Son üç ay içinde çekingenliği, korkuyu da öğrendi. Ve korkularının üzerine gitmeyi de...
Eskiden anne-babaların çocuklarının yaşını neden ay olarak söylediklerini hiç anlamazdım. Bu bıdıkların her ay, hatta her gün değiştiğini de bilmezdim.
Eskiden bir çocuğun büyümesinin nasıl bir mucize olduğunun da farkında değildim. Ada, 30 aylık olurken ben de onunla birlikte 30 aylık bir anne oldum. Benim beynim de hiç durmadan çalışıp bir anne beynine dönüştü. Duyarlılıklarım, önceliklerim, düşüncelerim, direncim, kısacası her şeyim değişti. Zordu bu 30 ay... Ama bir o kadar da güzeldi... Çünkü dünyadaki en büyük mucizeyi yaşadım. Çünkü bir küçücük hücreden nasıl bir bireyin varolduğunu gördüm. Çünkü hiç olmadığı kadar zenginleşti hayatım...
Biliyorum şimdi her şey belki biraz daha zor, ama çok daha güzel olacak.
Nice sağlıklı ve mutlu 30 aylara...

29 yorum:

ilknur malcı dedi ki...

Ahh Umurcum son yazılarını okurken çok duygulandım.hele 2 yaşına basınca birden konuşmaya başlaması olayını duyunca benim kuzunun 2 yaşındaki halini düşündüm ne kadar mutlu oldum bilemezsin.bir de bizimde olması gereken doğum tarihimiz 24 kasımdı.kuzunla birlikte daha nice aylara yıllara...

Tibet'in annesi dedi ki...

gerçekten de onlarla birlikte biz de büyüyoruz. onların gelişimine tanık olmak, büyük bir mucize... Allah isteyen herkese böyle bir mutluluğu nasip etsin...

Deniz dedi ki...

fotoğraflar çok güzel. Hani rönesans tablolarındaki küçük kızlara benziyor.
Nice 30'lara... zor değil kolay olsun...

ÇINAR'IN OYUNCAK ÇANTASI dedi ki...

Umurcum maşallah nasıl güzel bir melek bu kız böyle.. Hergün yanındaki mucizeyle bugün ne süprizi olacak, ne söyleyecek de şaşırtacak diye güne başlamak kadar güzel ne olabilir dünyada?? yerine koyabileceğim hiçbirşey yok bu duygunun..Bıcır hanımla sohbet edip onu kucaklamak en büyük dileğimiz. Sevgiler..

Hilal dedi ki...

nice güzel yaşları olsun minik meleğin. o çantayı da takıp koluna nasıl da poz vermiş. öpüyorum yanaklarından :)

Mlke-Btkn dedi ki...

Ayy ama ben seni yirimmm yirim :D maşallah sana be güzellik :))

Annenin seni yetiştirme biçimine, sana sunduklarına, özgürlüğünü doyasıya yaşama fırsatı verip seni bir sağlıklı bir birey olarak yetiştirme çabasına hayranım yanlız, nasıl güzel küçük bir hanımefendi'ye dönüşüyorsun sayesinde,
çok tatlısın-tatlısınız, ikinizde çok şanslısınız ;)

Daha nice 30 yıllarınız olsun beraber inşallah :))

öpüyorummm gül pembe yanaklarından ;)

Sen Gelince dedi ki...

Tam 6 ay varmış Nilsu ile Ada arasında... Nice nice aylarınız oslusun Umur'cum... Fotoğraflara daha doğrusu Ada'ya bakmaya doyamadım:)

Ege'nin Annesi; dedi ki...

çok tatlısın küçük melek:) tablo gibi fotoğraflar, nice mutlu ve sağlıklı 30'lara, sevgiler...

NiLaY dedi ki...

maşallah diyorum sana :) o duruşuna, o bakışına :) allahım nice güzel günler göstersin canım sizlere..

NİHAN dedi ki...

elif ada sen 30 aylık mısın mı :) elbisene, şapkana, ayakkabılarına, çantana bayıldım, ama bunların içindeki güzelliğe daha da çok bayıldım... umurcuğum senin ve adanın 30. ayınızı kutluyorum, nice 30 lara...

Emine dedi ki...

Çantalı pozlarını yerim ben yerim.Çok tatlısın Adacığım.Nice aylara,yaşlara...Öperim pembe yanaklarından.

Eko Anne dedi ki...

Umurcum;
Ben de gercekten bir insanın buyumesinin mucizelerinden hic haberdar degildim. Ne guzel seyler yastıyorlar bize.. 2.5'luk fıstıgı kutlarım. her gun buyuyor gercekten.

Zeynep dedi ki...

Ada' cım nice nice 30 aylara :) O şapka ve çantadan ben de istiyorum ! :)

AYÇA dedi ki...

30. Ayınız hayırlı olsun... Anne - kız o kadar tatlısını ki. Resimlerde çok güzel bu arada. Çok şanslıyız anne olduğumuz için. Bir mucize gözümüzün önünde büyüyor. Öpüyorum...

Başak dedi ki...

Ada çok tatlı görünüyor.Nice 30 aylara.Umurcum bu arada küsmüyüz uzun zamandır uğramıyorsun bana.

gezicini dedi ki...

nice nice sağlıklı, mutlu ve huzurlu 30 aylara. prenses tam süper canım.
bizimki de miniminnacıktı. insan zor hatırlıyor o günleri.
maşallah annesi.
sevgiler
gorki

Burcu dedi ki...

ahhh tam bir küçük hanımefendi var bu karelerde bayıldım kıyafetine, maşallaj ona :))

bilge ve annesi dedi ki...

Sevgili Ada, o nasıl bir duruş nasıl bir zerafet, bayıldım sana gene. Tabi bu güzelliğin mimarı olan annenede. Kendinize iyi bakın öpüyorum...

Berna dedi ki...

Bu güzellikle nice aylar, yıllar geçirin inşallah Umur'cuğum :) Şapkasını sevsinler ;)

Her biri ayrı bir birey, ayrı bir mucize bu yavrukuşların..

Limonlu Turta dedi ki...

Umurcuğum canım,
Ben boşuna su damlam demiyorum bu güzel prensese. Gülüşü, gamzesi, edası, bakışı, her şeyi bir başka güzel, başka sevimli. Şapkası ve çantası da sevimliliğine cila olmuş. Sıkıştırarak öperim onu yanaklarından. Pardon! Tabii izin verirse, malum her biri ayrı birer şahsiyet. Öyle her istediğimizi yapamıyoruz artık...:)

Odil Sezen Metin dedi ki...

Nice nice aylarınız olsun..
Küçük hanımefendiyi ve seni öperiz..
Sevgiler..
(Alttaki postu da çok beğendim, çok güldüm gülerken yere düştüm;)) )

kirazsevdasi dedi ki...

nice aylara Ada'cigim!

yazin cok duygusaldi Umurcugum, ya da benim oyle bir anima denk geldi, ellerine saglik.

opuyorum

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Umurcum; küçük hanımla birlikte nice nice aylarınız yıllarınız olsun. Çok tatlı ve şanslısınız ikinizde. Sen; Ada gibi bir mucizeye, Ada ise senin gibi mükemmel bir anneye sahip. Mutluluğunuz daim olsun,öpüyoruz sizi..

GüCüBe dedi ki...

Şapkası ile çantası ile çok cici görünüyor annesi, nice 30 aylar olsun inşallah :)

Anne İş'te dedi ki...

UMUR'CUM annelik nasıl bir mucizedir,Rabbim isteyen herkese tattırsın...

Nice 30 aylar,yıllar ADA'cığıma

Maşallah;nasıl bir tatlı ,nasıl byle birinsanın içine sokulası..maşallah..

sevgilerimle..

Filiz-Yiğitin annesi.. dedi ki...

Adacığım,nasıl zarif,nasıl hanım..Maşallah..Nice 30 aylara,yıllara..Çok öpüyorum sizi..

Şenay - Doğa dedi ki...

Maşallah prensesime..maşallah suphanallah..
Daha nıce nıce yaşlar da bırlıkte olalım.. senınle.. prensesınle..Umurcum..

Mlke-Btkn dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Şule-Bilge'sMum dedi ki...

umurcum senin gibi tam bir hanımefendi adoş,şu leydi edasına bir bakın :)maşallah.
Tibetin annesinin yorumunun aynısını yazacaktım.ne büyük bir mucize.2 kiloluk bebeğin büyümesi,her hareketiyle her sözüyle dudak uçuklatması...
öpüyorum 2nizi de