17 Mayıs 2010 Pazartesi

dört kitap

Bu kitapları ("Bisiklet Kızak ve Vapur", "Çayır, Ahır ve Çiftlik Evi", "Anne, Baba ve Yavru Ayı" ve "Kırmızı Kurbağa ve Yeşil Flamingo") birkaç ay önce bir kitapçıda çocuk kitaplarını incelerken gördüm.
Farklı boyutları yüzünden hemen dikkat çekiyorlar.
Uzun ince diye tanımlayabiliriz bu kitapları.
Kitabı açtığınızda bir sürpriz bekliyor sizi:
Resimler, eşleştirmelerle farklı şeylere dönüşüyor:
Mesela bisiklet resmini açtığınızda salyangoza dönüşüyor.
Gemi balinaya
Trense gergedana...
Acayip eğlenceliler...
Ben, birine alıp Ada'ya getirdim. Serinin diğer kitaplarını da Ada, kütüphanede rafları karıştırırken buldu.
Böylece hepsini okumuş olduk.
Tudem Yayınları'ndan çıkan bu kitaplar, Hırvat yazar ve ressam Svjetlan Junakovic'e ait.
Resimler, gerçekten çok güzel.
Junakovic, Zagrep Güzel Sanatlar Akademisi'nde ve İtalya'daki uluslararası bir okulda ders veriyormuş.
Metinler, tekerlemelere benziyor.
Gel gör ki çoğu yerde bu tekerlemeler uyumlu olmaktan çok uzak.
Keşke çeviriye biraz daha emek verilseymiş.
O zaman tam koleksiyonluk olacakmış.
Yine de kitaplar, büyüklerin bile ilgisini çekiyor.
Bu resmin ardından ne çıkacak, nasıl çıkacak diye meraklanıyor insan.
Ada, kütüphanenin kitaplarını iade ederken genellikle sorun çıkarmıyor.
Ama bu kitapları çok sevince iade etmek istemedi.
Biz de eksik olan kitapları alıp kütüphanesine ekledik.
Şimdi sayfaları açıp tek tek sayıyor her şeyi.
Bu arada Tudem Yayınları'ndan çıkmış çok güzel çocuk kitapları var:
Ama Bonbon ve Kütüphanedeki Aslan, bizim en favori kitaplarımız arasında.
Ama Bonbon, tek başına bir yazıyı hak ediyor.
Eğer yayınevinin kendi sitesinden alışveriş yaparsanız indirim yapıyorlar.
Kesinlikle tavsiye ediyoruz.

14 yorum:

füsfüs dedi ki...

biz de vapurluyu aldık cts günü. gerçekten çok ilgi çekic. ben bile durup durup okuyorum, çok beğendim. çeviri konusunda ise tamamen katılıyorum canım, öptüm sizi

kirazsevdasi dedi ki...

harika bi tavsiye oldu bu!
supersin Umurcum

Zeynep dedi ki...

Teşekkür ederiz, bugünlerde kitap tavsiyelerine ihtiyacımız vardi gerçekten :)

ZeyNes dedi ki...

Bisiklet,Kızak ve Vapur bizim listemizde de 1. sırada Umurcum.Bir Dolap Kitapta okumuştum yorumu.Diğer tavsiyelerini de not aldım hemen.Öpüyorum en kocamanından:)

Anne Café dedi ki...

ben de görmüştüm bahsettiğin kitapları. çok şaşırtıcı ve eğlenceli:)

Mlke-Btkn dedi ki...

Güle güle severek okusun Ada'cım kitaplarını ;)

GüCüBe dedi ki...

Tavsiyeler için teşekkürler.

Odil Sezen Metin dedi ki...

Tavsiyelerin için çok teşekkürler..

Özden dedi ki...

Can'ın blogunu http://canlevent.blogspot.com 'dan, http://kirmizibu.blogspot.com 'a taşıdım. Güncellersen sevinirim...
Sevgiler
Özden&Can

MerveMiraç dedi ki...

teşekkürler cnm tavsiyene ..

ilknur malcı dedi ki...

bunları not alıyoruz teyzesi
çok teşşekkur ederiz.

ilknur malcı dedi ki...

bunları not alıyoruz teyzesi
çok teşşekkur ederiz.

Sermin dedi ki...

geçenlerde bu kitabı kitapçıda görüp almamıştım sonra üzülmüştüm. daha sonra bulamadım adını yayınevini de hatırlamadığım için bulamadım. ben de alacağım hemen. yaaa bu arada ben sizi çok özledim

Evrim dedi ki...

Supermis :) Yaza Turkiye'ye geldigimizde mutlaka edinecegim seriden bir kac kitap. Gelirken yanimizda getirdiklerimizi oglum da ben de yalayip yuttuk, sıkıldık biraz cunku :)) Tam da arayıs icersindeydim. Tesekkurler gercekten...