3 Mayıs 2010 Pazartesi

işte geldik...

Şimdi nereden başlasam, ne yazsam, nasıl özür dilesem hiç bilemiyorum. Bıraktığınız yorumlar, gönderdiğiniz mailler beni nasıl duygulandırdı anlatamam. Bir yandan mutlu oldum böyle güzel insanları tanıdığım ve o güzel insanlar bize önem verip merak ettiği için, bir yandan da çok ama çok üzüldüm ve suçlu hissettim sizleri merakta bıraktığım için. İnanın böyle olacağını hiç hesaplamamıştım. Çok özür diliyorum herkesten. Kendimi nasıl affettirsem?

Biz iyiyiz ne olur merak etmeyin. Melikeciğim, seni korkuttuğum için ayrıca özür diliyorum. İnanılmaz yoğun geçen günler, baharla birlikte enerji dolan Ada ve Efe, onların tersine yorgunluktan tükenme noktasına gelen, ağzında aftlar, dudağında uçuklar çıkan anne...
Bir de Ankara Doğal Gaz... Gaz çalışmaları için geldiler, kepçeyle sokakları kazıp kabloları koparttılar, elektriğimizi, sıcak suyumuzu, telefonumuzu, internetimizi bozup gittiler. Ah ah benim güzide ülkem, benim güzel insanlarım... Biliyorum ilkokul çocuklarının ödev yapmama mazeretleri gibi oldu. Ama sahiden de telefonumuz, internetimiz yoktu...
Biz de vurduk kendimizi dışarılara... Güneşin, tomurcuklanan dalların, yemyeşil otların tadını çıkardık.
Ada, bu otları (isimlerini bilmiyorum ne yazık ki) koparıp koparıp üfledi havaya. Sadece bu otları koparmasına izin var. Çiçekler, yapraklar dallarında sevilmeli. Her canlının yaşam hakkına saygı gösterilmeli. Nasıl kanına girmiş, beynine işlemişsem Ada hanım, Mira'nın elindeki yaprakları görünce "yapyaklar koparilmas" diye hatırlattı arkadaşına.

Bu işten en çok Efemiz mutlu oldu.
Evde canı sıkılan güzel oğlum, her fırsatta çimenlerin üzerinde koştu durdu, yaprakların tadına baktı.

23 Nisan'da bizim mahalledeki okulu ziyaret ettik ki Ada gösterileri, danseden ablalarla ağbileri görsün diye. Gel gör ki kalabalık yüzünden pek birşey göremedi. Babasının boynuna tırmandı. Ama orada da rahat edememiş olacak ki evimize gidelim deyip durdu. 23 Nisan'dan ona elindeki bu oyuncak kaldı. Düğmesine basınca korkunç bir müzik eşliğinde ışıklar saçarak dönen alet, bizi geçtim Efe'yi bile sinir etti. Ada, her düğmesine bastığında susturun şunu diye havlayıp durdu.

Bu arada bir de kaza atlattık. İçi içine sığmayan, boyuna bakmadan orayı burayı kurcalayan Ada hanım, annenin bir an için arkasını dönmesini fırsat bilip tabureye çıkınca kayıp düştü. Nasıl olduğunu hala anlayamadığım bir biçimde gözünün yanını yardı. Annenin ömründen birkaç yıl daha gitti. Neyse ki önemli bir şey olmadı. Kremlerin yardımıyla yarayı iyileştirdik.

En önemli kısmı sona bıraktım. 25 Nisan, benim doğumgünümdü. Tıpkı doğduğum zaman olduğu gibi güneşli, harika bir Pazar gününe denk düştü. Zamanla olan kavgası yüzünden her doğumgününü buruk geçiren, içine kapanan ben, bu yıl bizim çetenin anneleri benim dünya güzeli arkadaşlarım Banu, Çiğdem ve Neslihan sayesinde rüya gibi bir gün geçirdim. Önce kızları, Küçük Hanımlar Küçük Beyler Tiyatro Festivali kapsamında harika bir oyuna götürdük. Oyunu mu seyretsem yoksa bizimkilerin yanyana dizilip İsviçreli ekibin oyununu seyretmesine baksam derken harika vakit geçirdim. Miracığım, kuzusuna sarılıp ciddi ciddi sahneye bakarken Ada ile Selin, ellerini kollarını sallayarak o harika müziklere eşlik ettiler.
Sonra Çıtır Simit'e gittik. Her ayrıntıyı düşünen arkaşlarım sayesinde dünya tatlısı kızlarımla pastamızı üfledik.
Ne garip bir yıl daha geçti, ben de koca kız oldum... Bir yanım hala küçüçük bir kız çocuğu, diğer yanımsa seksenlik bir nine... Bir yanım çılgın kahkahalar atıp hala büyük bir merak duyarken diğer yanım öylesine yorgun ve bezgin... Tıpkı doğduğum ay gibiyim... Ne zaman açacağı ne zaman yağacağı belli olmayan...
Ve bu yıl en büyük armağınımı siz verdiniz. Beni merak ederek, düşünerek, önemseyip umursayarak... Hani hep söylediğim gibi ben çok zengin bir insanım. Sonsuz teşekkürler hepinize. Herşey hep gönlünüzce olsun...

26 yorum:

GüCüBe dedi ki...

Harika!!
Dolu dolu geçmiş, enerjiniz hiç bitmesin. Ufak tefek kazalar oluyor :=)

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Hoşgeldiniz :)
Bende merak etmiştim.Hatta geçenlerde bloga tekrar uğrayıp Ada ile ikinizin o muhteşem sohbetinizi izledik oğlumla beraber.Hatta birkaç kez..Bittikçe Tuğra aç aç dercesine kızıp tekrar tekrar açtırdı videoyu :) Onu Ada ablasıyla tanıştırdım bi nevi :)
Neyseki güzel zamanlar geçirmişsiniz, sevindim sizin adınıza..
Bu arada doğumgünün kutlu olsun Umurcuğum, eşinle kuzunla tüm sevdiklerinle birlikte sağlıklı nice mutlu uzun senelere..
Öpüyoruz sizi..sevgiler ;)

kirazsevdasi dedi ki...

hosgeldiniz!

cok cok ozlemistik.

Tibet'in annesi dedi ki...

Aman aman, nazar değmesin Adacığıma. neyseki ucuz atlatmışsınız. özlettiniz kendinizi ve gerçekten merakta bıraktınız. neyse, zorlu anları olsada en azından güzel vakit geçirmişsiniz. yeni yaşını kutluyorum, hep sevdiklerinle hep mutlu ol inşallah koca kız :)))

bilge ve annesi dedi ki...

Sevgili Umur, iyi olmanıza çok ama çok sevindim. Ada' nın geçirdiği kaza içinse geçmiş olsun diyorum. Kendinize çok ama çok iyi bakın, fotoğraflar çok güzel, öpüyorum

Naile dedi ki...

hoşgeldiniz umur. Geçmiş doğum günün de kutlu olsun :)

sevgiler..

Anne Café dedi ki...

Geçmiş olsun ve doğum günün kutlu olsun. Nice güzel yıllara...

Sen Gelince dedi ki...

O zaman ben de gecikmiş de olsa iyi dileklerimi gönderiyorum yeni yaşın ve hatta yaşların için... Ve bu ara sana yaramış diyorum:)

NiLaY dedi ki...

özlettin ama neyseki dop dolu geldin :) sevgiler canım :)

AYÇA dedi ki...

Umurcum öncelikle yeni yasin hayırlı olsun. Mutlu sağlıklı yıllar diliyorum ailen ve dostlarinla beraber.
Ne yazık ki 2 Sn bile gözden ayırmaya gelmiyorlar Allah'tan büyük bir kaza olmamış. Gecmis olsun. Özlemiştik. İyi ki geldiniz :)

Emine dedi ki...

Hoşgeldiniz:) Çok özlemiştik.Ufak tefek kazalar olsa da çok güzel günler geçirmişsiniz.Adacığım nasıl mutlu ,maşallah kuzuma.Efe Her zamanki gibi ne tatlı bakmış öyle.
öpüyorum sizi.

Berna dedi ki...

Umur'cuğum, sana kızmamıza gerek yokmuş demek ki bizi habersiz bıraktığın için :)) Mazeretin varmış. Ama çok merak ettim güncellemeyince blogunu. Özlettiniz kendinizi :)
Ada'cığıma çoook geçmiş olsun, o gülen gamzeli yüzü hiç solmasın :)
Senin de yeni yaşını kutlarım, doğum gününün güzel geçmesine sevindim. Nice sağlıklı, mutlu, Ada'lı yaşlar :) dilerim...

NİHAN dedi ki...

hoşgeldiniz :)) mutlu yıllar..

Alyamaya'nın Esra'sı dedi ki...

en sonunda geldiniz..mail atmadık yorum bırakmadık ama meraklandık çok.. öncelikle doğum günün kutlu olsun..hep kızınla sağlıklı ve mutlu ol.. fıstığa geçmiş olsun.. bizimki de benzer kaza yaşadı..
bizim kızlar aynılar, üfleme otu diyouz biz o otlara, her bulduğumuz yerde üflüyoruz. bazen koparmadan yere eğilip yapıyoruz çimenlerde yuvarlanarak keyifli oluyor, tavsiye ederim. gerçi ben göbekle zorlanıyorum biraz :)
kocaman öpüyorum her iki fıstığını da..

öykü dedi ki...

Fotograflar o kadar guzel kı
baktıkca ıcım acıldı:)

suinci dedi ki...

iyiki doğmuşsun...

Zeynep dedi ki...

Nice mutlu yıllara! :) Ara uzun oldu ama dolu dolu dönmüşsün, ne güzel.. Ada'cığıma çooook geçmiş olsun,sevgiler

meldi dedi ki...

Nice mutlu yıllara Umur. Bundan sonra her doğum günün bundan güzel olsun :) Adacığımada büyük geçmiş olsun öpüyoruz balyanaklardan

ilknur malcı dedi ki...

hoşgeldiniz!
siz iyi olun daa.
hersey çok guzelmiş.
bende videolarınızı izledim tekrardan.çok güzellermiş.özellikle köpekle olanı.Efemi yoksa başka bir köpek mi orasını çıkaramadım.

Mlke-Btkn dedi ki...

ohh beee!!!
inan çok kötü hissettim kendimi, ne zor haber alamamak :( ama iyisiniz ya, iyi doğmuşsun, doğurmuşsun ya :))

öpüyorumm çokkk....

Deniz dedi ki...

çok geçmiş olsun, ve iyi ki doğdun :)

Tibet'in annesi dedi ki...

Umurcum, mimledim seni :)

Filiz-Yiğitin annesi.. dedi ki...

Canım,hoşgeldiniz..Güzel zaman geçirmişsiniz,bol bol gezmişsiniz..Ufak kazalar oluyor malesef çok geçmiş olsun fıstığıma..seninde geçmiş doğumgünün kutlu olsun canım..

Burcu dedi ki...

Umurcum geçmiş doğum günün kutlu olsun canım hep böyle cıvıl cıvıl güzel geçir tüm hayatını.. Neşen, canlılığın yazından anlaşılıyor çok sevindim iyi olduğunuza...

Odil Sezen Metin dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun elma yanaklıya..
Yeni yaşın kutlu olsun..(Geç kutladım, kusurabakma)

Banu dedi ki...

Bu ne enerji! Enerjiniz fotoğraflardan dışarı taşıyor. Bana da maşallah demekten başka bir şey düşmüyor. Daha iyi resim yapabiliyor olsam, kahramanın Ada olduğu bir çocuk kitabı yazıp resimlerdim :) Bu arada Ada'ya geçmiş olsun, sana da mutlu, neşeli, sağlıklı yeni bir yaş diliyorum Umur...