21 Mayıs 2010 Cuma

misin mi?


Ada, iki yaşına girer girmez birden konuşmaya başladı hem de öyle tek tek kelimelerle falan değil bildiğiniz uzun, kurallı cümlelerle. Kendisi, bağlaçları, edatları, tümleçleri pek yerinde, pek doğru kullanmakta. Gel gör ki tek bir falsomuz var: O da soru eki...
Ada: Anne sen de boya yapmak ister misin mi?
Efe, yemeğini yer misin mi?
Baba, beni sallar mısın mı?
Hiç düzeltmiyorum. Çünkü çok hoşuma gidiyor bu misin miler, musun mular...

Ada Hanım, son zamanlarda "gelin olmaya" da taktı. Nereden esti bilinmez geçen sene İlker ağabeyimizin düğünü için alınan bu elbise ve binbir güçlükle yaptırılan bu taç, şu sıralar kendisinin gözdesi. "Anne, hadi gelin oluyum ben" deyip üzerindekileri çıkarıyor. Elbise giyilip taç takılıyor. Ve ciddi ciddi oturuluyor... Nerden çıktı bu gelin olma sevdası henüz çözemedik ama son zamarlarda böyle ilginç bir gelin olma sevdası içindeyiz.
Ve kendisi her ağzını açtığında hepimizi dumura uğratmakta:
Ada: (Kendisine hayran hayran bakan, elini bacağını okşamaya çalışan Eylül'e) Eylül yaramazlık yapma. Düşersin kafan kırılır. Başka kafa da bulamayız, kafasız kalırsın.
**
Anneanne ile anne arabada giderken muhabbet etmekte, canlarının karpuz çektiğinden söz etmektedirler. Ada Hanım, derhal bilirkişi olarak konuya dahil olur:
Olmas, karpusun mevşimi gelmedi daha.
**
Teyze Eylül'ü severken birtanem der. Ada atlar anında:
Ben de bir taneyim.
**
Ada (Parka gitmek üzere evden çıkarken montunu giyer): Önünü kapatmaya geyek yok ki bahar geldi artık. Havalar ışındı
**
Anne, taksi şöförüne adres tarif etmeye çalışırken blok sözcüğünü unutur (bu anne, herşeyi unutabiliyor): Hastanenin önündeki... önündeki... neydi adı ya unuttum.
Ada: Byoklar anne, byoklar var ya anneannem oyda oturuyor.
Bugün anne-kız Sünger Bob seyrettik. Sünger Bob, yeni favorimiz.
Ada: Anne bak Sünger Bobla Patrik şaşkına dönmüş.
Anne: ..!!!
Ada: Anne, sen de şaşkına dönsene çok komük
Anne: ..!!!
Şaşkına dönen anneye gülerken koltuktan düşer ve bombayı patlatır
Güldüm güldüm düştüm ya...

18 yorum:

GüCüBe dedi ki...

Canım benim çok tatlısın, tacın çok yakışmış..

Mlke-Btkn dedi ki...

İnanmıyorum Umurrr!!! Ben bunu gelin ederim kendime :D

Ahh bu cümleleri kurabildiğine inanamıyorum, hayır cümle kurabilir tamam ama bu kadar mı akıllıca cevaplar verilir, ne bu yaa!!!

ahh maşallah sana bee güzelimm ben seni yerimmm ;)

Berna dedi ki...

Hahahaa :)) Güzel Ada'cığım, beni çok güldürdün, sen de hep gül e mi? Tacı da çok yakışmış, bayıldım :)

füsfüs dedi ki...

ay ben de gülüp gülüp düşeceğim walla, yerim ben bu gelini
umurcum inanamıyorum adanın laflarına, ne komik, ne bilmiş ne şeker şey, bayıldım.
defne de güzel birşey giyince aynaya bakıp ben gelin oldum diyor bu arada:)

Ege'nin Annesi; dedi ki...

çok tatlısın adacım maşallah sana gerçekten:))

AYÇA dedi ki...

Umurcum hayretler icinde okudum. Nasıl konuşmalar onlar öyle. Cümle kuruyor ve o kadar mantıklı konuşuyor ki. Maşallah... Zeka,güzellik her şey var Ada da. Gelinlik çok yakışmış taca bayıldım. Allah o gunleride gosterir inşallah. Çok öpüyorum.

öykü dedi ki...

Çok ama cok tatlı dıaloglar:)) bayıldım
hele

Eylül yaramazlık yapma. Düşersin kafan kırılır. Başka kafa da bulamayız, kafasız kalırsın.


:) optum onu tatlı yanaklarından

ayşegül dedi ki...

küçük geline bakın yaa ne tatlı olmuş,tacıda çok çok yakışmış.
dialoglar müthiş gerçekten çok güldüm :)
sevgiler,öpüyorum fıstığı.

Hilal dedi ki...

ben olsam ben de düşerdim koltukta hem de bir süre yerden kalkamazdım:) Ada'ya MaşaAllah diyorum, annesine de sevgiler gönderiyorum:)

Belkıs dedi ki...

canım benim yaaaa benide burdan güldürdün bücür şekeriim, komikler yaa komikk :)))

meldi dedi ki...

Bende güldüm güldüm düştüm Adacım yaa. Maşallah sana...

ELİF dedi ki...

Umurcuğum bir kere gelinliğe taktımı hiç geçmiyor o sevdaları, ablamın kızı 5 yaşında hala gelinlikle geziyo evde.Konuşmalarına bayıldım, yerim ben onu.

Zeynep dedi ki...

Prenses Ada' cım, çok güldürdün beni:) Bal damlıyor ağzından , hep konuş sen :))

ÇINAR'IN OYUNCAK ÇANTASI dedi ki...

Canım benim ne kadar büyümüş ne kadar özlemişim. Çok öpüyorum. Bu arada bloguma bıraktığın not için teşekkür ederim. Zor günlerdi geçti bitti . Sevgiler

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Bayıldım ben bu minik geline :) Bu ne güzellik ne akıllılık böyle, maşallah sana Ada :)
Ne güzel diyaloglar kuruyorsunuz siz anne-kız :)
Umurcum öp benim için bu güzelliği...

Naile dedi ki...

Süper! maşallah canım benim..

Tibet'in annesi dedi ki...

bu bıcırık bizi de gülmekten düşürecek ama! yesinler onu, güzel gelin :))))

Şenay - Doğa dedi ki...

Umurcum ya..Adanın şu misinlerini..musunlarını çeksen de bende syretsem.. sonra yesem yesem yesem :) onu ne dersın..