21 Haziran 2010 Pazartesi

bakmayın böyle masum göründüğüne...

Bakmayın böyle masum göründüğüne...
Son günlerde kök söktürüyor.

Bu bıdıkları bir gün melek gibi yatırıyorsunuz, ertesi sabah tamamen farklı bir biçimde uyanıyorlar.
Bizde de böyle oldu. Ada hanım, bir gece sakin, mutlu, melek gibi yattı, ertesi sabah huysuz bir cadı olarak kalktı. Şimdi bu cadının uyuyup meleğin tekrar uyanmasını bekliyorum dört gözle.
Şu sıralar istediği birşey olmadığında, ne söylediğini ya da ne istediğini kazara anlamadığımızda, daha doğrusu kafasından geçirdiklerini okuyamadığımızda kıyamet kopuyor. Zıp zıp zıplayıp ağlamaya başlıyor. Aslında çığlık çığlığa bağırmaya... Çoğu zaman sorunun ne olduğunu bile bilmediğimiz için kendisini sakinleştirmek pek zor oluyor.
Biliyorum bunlar, büyüme sürecinin bir parçası.
Biliyorum bunlar geçecek.
Ama kendimi çok yorgun hissediyorum bazen.
Kendimi onun yerine koyduğumda neler hissettiğini bir parça anlayabiliyorum. İstediği şeylerin neden hemen o an olmadığını, istediği yere istediği an neden gidemediğini, istediği her şeye neden sahip olamadığını anlamıyor. Ve anlatamıyor bazen neler düşündüğünü, neler hissettiğini. Gücü yetmiyor çoğu zaman bir sürü şeye. Aslında aynı şeyler bizim için bile geçerli çoğu zaman.
Yine de çocuk olmak zor iş biliyorum... Ama büyük olmak da çok zor be anneciğim...

17 yorum:

Mlke-Btkn dedi ki...

yanlız değilmişim :)
Ben de bir tek benimki böyle sanıyordum :P :D

yerim onu ben şeker şey!

Anne Café dedi ki...

adacım çok tatlı bakıyor. ben bu kuzucuklar böyle bakınca şrek 1'deki kediyi hatırlıyorum hep:)
geçer inşaallah.

Tibetin annesi dedi ki...

ne kadar bilsekte, yoruluyoruz işte... evet Umurcum, geçecek... ama bilki ara ara hep sizinle olacak :)))

Burcu dedi ki...

Aynı durumlar bizde de var uzun bir süredir, insanın sabrı gerçekten çok zorlanıyor. Ben eskiden bırakıyordum görmezden geliyordum ve o da uzuuun süre ağlıyordu.. Uzun süre böyle devam ettim baktim pek işe yaramadı yine ilgi dağıtma yöntemine geri döndüm.. Sanki daha iyi atlatıyoruz böyle.. Kolaylıklar..

bilge ve annesi dedi ki...

Ah, ah Umurcuğum, ne güzel anlatmışsın, büyük olmak da zor haklısın. Bir de şu bitmeyen enejileri varya, o beni öldürüyor.Enerji içecekleri falan halt etmiş, kımıl kımıllar. Ama olsun belkide bu yüzden çok şeker, çok inanılmazlar değil mi? öpüyoruz, ikinizide...

Eko Anne dedi ki...

Ah Umur ah;
Şu sıra bizimki de tam bir manyak. Nasıl enerjimi zorluyor anlatmam yersiz herkes anlıyor. Hepimize kolay gelsin.

Limonlu Turta dedi ki...

Umurcuğum,
Bilhassa son iki haftadır aynı hislerle doluyum. Yalnız bizimkinin cadılığına İst.da olduğumuz sürede biraz şımarıklık epey fazla miktarda da zıpırlık eklendi. Dün gece nihayet eve döndük. Düzenimizi tekrar kuracağız diye nasıl sevinç içindeyim alatamam. Başbaşa kalınca bana bu kadar yapamıyor tabii. Ama yine de sonuç değişmiyor; yorgunum, yorgunsun, yorgunuz! Neyleyim ki çoook şirinler...
Su damlamı ve seni öperim,

Başak dedi ki...

Ama çook tatlı yaa:)

ilknur malcı dedi ki...

ahh canım benim kıyamam.yaz okulu felan duşunseniz.kendini çok dinlememiş olur bu cimcime diyecegim ama birden yaz okullarının 3 yaşında başladığı aklıma geliyor

Zeynep dedi ki...

Yalnız değilsin , yalnız değiliz ne mutlu ki :) Bu geçiş dönemlerinin zor olduğunu ama yaşandığını, biteceğini bilmek bile bana güç veriyor bazen.Kolay gelsin Umur' cum, kuzucum da yakında sakinler umarım.

anne kaleminden dedi ki...

umur saçlar çok tatlı olmuş adanın... 2,5-3 yaş zor bir dönem sinyallerini vermeye başlamış ama 2hafta civarında sürdü bizde cadılık dönemleri sonra melek tekrar uyandı :)) bol sabir diliyorum...

Odil Sezen Metin dedi ki...

:) İkisi de zor..

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

valla buradan bakınca tam bir melek gibi görünüyor,hem de çok şeker,güzel gözlüm,maşallah

Sermin dedi ki...

Biliyor musun Umur'cum. Bunlarun bu sendromları çok zor dönemler olsa da bana çok eğlenceli geliyor. Bunların geçici olduğunu bilerek kkızgınlıklılarının, öfke nöbetlerini eğlenerek izlemek hoşuma gidiyor. Çınar bazen büyük adam gibi kızıyor, anında elindeki fırlatıp bağırıyor. Çok tatlı oluyor. tabii çileden çıktığım zamanlar daha çok ama olsun. tadını çıkaralım.
Ya ben Ada'yı her gördüğümde aynı şeyi söylüyorum. Ölzedim. ne zmana görüşelim

Berna dedi ki...

Nerdeyse inanmayacağım Umur, şu bakışlara baksana :))) Çok masum :))

AYÇA dedi ki...

2 gündür demir öyle sakindi ki herkes çok şaşırdı. Bugün ise içinde ki canavar çıktı. Nazar mı değiyor bilemiyorum. Olsun yapsınlar iyi ki varlar. Çok tatlı Ada ya..Onun yaramazlığı bile güzel olur.

GüCüBe dedi ki...

o yorgunluk hepimizde var ama iyiki varlar, o bakışı herşeye değer :=)