12 Haziran 2010 Cumartesi

çiçekli böcekli elbiseler

Of of haftasonu nöbetindeyim. Üstüne bir de dışarıda şakır şakır yağmur yağıyor. Daraldım, bunaldım derken...
Bir dünya tatlısının annesi, bana ödev vermiş. Zaten aklıma yazacak birşey gelmiyordu kaç zamandır. Hem fırsattan istifade birkaç fotoğrafı da araya sıkıştırmış olayım.

1. Ada Hanım, nasıl giyinir?
Bendeniz, siyahlar giyerim hep. Niye diye sorsanız cevap veremem. Siyah severim, siyah giyerim işte. Ada Hanım, benim içimde gizli kalmış kokoş yanımı ortaya çıkardı. Evet evet, ben bir kokoşmuşum da haberim yokmuş. Ama kendim için değil. Tabii ki rahatlık önemli, çocuklar içinde rahat edecekleri, hareket özgürlüğü tanıyan şeyler giymeli. Ama bu rahat kıyafetler, aynı zamanda çicekli, böcekli, rengarenk, cıvıl cıvıl olabilir. Kesinlikle birbiriyle uyumlu olmalı. Ben, kız çocuklarda elbiseye bayılıyorum. Ada'ya da rengarenk, çicekli miçekli elbiseler alıyorum. Ama büyümüş de küçülmüş kız elbiseleri değil. Robadan kesik, rahat, bol, küçük kız elbiseleri...
Ne yalan söyleyim ben hep bir kızım olsun istemiştim. İşte şimdi var. Ben de elbiseler, gömlekler, askılı etekler, taytların üzerine rengarenk tunikler giydiriyorum.
2. Ada Hanım nereden giyinir?
Annem, hep çocuğun yediği helal, giydiği haram der. Tamam doğru... Ama Ada, bir daha hiç bu yaşta olmayacak ki... Onun için beğendiklerimi alıyorum. Onu böyle cıvıl cıvıl görmek beni çok mutlu ediyor. Hem, hala veremediğim kilolarım var. Kendime yakıştıramıyorum birşeyler. Ben de Ada'ya yakışıyor deyip ona alıyorum. Zara, Mothercare, Chicco, GAP, Benetton, bazen Marks & Spencer favorim. Özellikle beğendiğim bir elbise gördüğümde dayanamıyorum alıyorum. Annem kızıyor bana ama hiç dinlemiyorum. Sonra ucuzluk dönemlerinde gelecek yıl için birşeyler aldığım da oluyor. Kenara atıyorum, iyi oluyor. Bu arada teyzeler, kuzenler de boş durmuyor. Ben almasam onlar alıyor. Hala teyzenin Paris'ten aldığı paltoları giyiyoruz.
3. Ütü meselesi: Ben, ütü yapmayı çok severim. Televizyonun karşısında ya da müzik dinleyerek, kendi kendime düşüncelere dalarak ütü yaparım. Sadece bana ait bir zaman gibi... Eğer bir karar alacaksam, düşünmem gereken önemli birşeyler varsa ütü yapmak iyi gelir bana. Arada Ada'nınkiler de ütüleniyor işte.
4. Terlik mi sandalet mi? Bizim tek tercihimiz var: Crocs. Önce pek bir şüphelendik ama kullanınca gördük ki üstüne yok. Hemen kendime de aldım bu arada. Ayakkabılarımızı ise, ortopedik olduğu için hep Kifidis'ten aldık. Ve hep çok memnun kaldık.

5. Şapka sorunsalı: Şapka bizde sorun değil. Ada, pek seviyor şapkaları. Ben de çicekli, rengarenk şapkalar alıyorum ona. Ankara'nın ayazından da yazın güneşinden de korunmuş oluyor böylece.
6. Mayo kullanıyor musunuz? Ada, bir su kuşu. Bozkırın ortasında nasıl su kuşu olduğunu anlamadım ama suyun içine bırak orada yaşar benim kızım. Belki adıyla alakalı bir durumdur (ben, insanın adının bir biçimde onu etkilediğine inanırım. Neyse gevezelik yapmayayım). O yüzden mayo aldık. Şu mayo bezlerden de almıştım ama sevmedim, hiç kullanamadık. Ada, 18 aylıkken tuvalet işini de tamamladığından sorun çıkmadı. Biri balıklı, biri de pembe puantiyeliydi mayoların. Ama bikini falan değil. Sadece alt mayo. Sevmiyorum ben çocuklar da bikini mikini. Çocuk, dediğin çocuk gibi giyinmeli. Ve rengarenk ve çicekli böcekli...

12 yorum:

ada dedi ki...

Çoktandır yazamıyordum adaşım benim. Kocaman olmuşsun. O gamzeli yanaklarını yerim. Sen, gördüğüm en şık bebesin.

kirazsevdasi dedi ki...

sevsinler seni, cok tatlisin sen! sapkalarin da.

bir güzel çift dedi ki...

Ada hanımı seyre doyum olmuyor ki...çok tatlı maşallah yaa...

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Maşallah diyorum ben hep bu güzelliğe :)
Fotolar çok güzel, ada daha da bir güzel..Öpüyoruz..

anne kaleminden dedi ki...

hastayım o elbiselere zaten :)))

Deniz dedi ki...

çok şık Ada:) üstelik 18 ayda bez işini halletmiş helal olsun ona, maşallah

ilknur malcı dedi ki...

bayılıyorum senin yazılarına kendi düşüncelerimi buluyorum.ellerine sağlık.

bilge ve annesi dedi ki...

Sevgil Ada' cığım, zaten görünen köy kılavuz istemezmiş ama sağolsun anneciğin kılavuzluk etmiş, ne iyi etmiş.Bu arada bu annen kafama kocaman bir soru işareti de bırakmış" acaba ben de kokoş yanımı Bilge'ye mi yansıtıyorum" diye:)) Ohh iyi yapıyorum, değil mi ya. Hem sizler memnunsunuz değil mi? Öperim güzel yanaklarınızdan...

Belkıs dedi ki...

Umurcum öp benim yerime o süslü kokoşumu şu alttaki beyaz elbiseyede ayrıca bittim, bayılırım papatyalara ben, kanat işine ben el atayım edim okurken ama yorumlarda gördümki hemşom el atmış olaya öpüyorum ikinizede :)

Odil Sezen Metin dedi ki...

Çok cici giyiniyor Ada kız..Tarzı harika, hanım hanımcık ama çocuk gibi..

GüCüBe dedi ki...

bana da hep yediği helal giydiği haram derler :) ama dayanamıyor insan gerçektende :=)

NiLaY dedi ki...

ben bu fıstığın elbiselerinin yanı sıra o şapkasına da bayılıyorum :)