8 Temmuz 2010 Perşembe

umur, hande ve baydur

Bu kitapları yeni keşfettik ve çok sevdik.
Ne yalan söyleyeyim aslında kitabı başlığında kendi adımı gördüğüm için aldım. Açıp okuduktan sonra da serinin diğer kitaplarını almaya karar verdim.
Öyküler, çocuk kitapları yazan Phil Roxbee Cox'a, çizimler ise Ian McCafferty'e ait. Bilge Kültür ve Sanat Yayıncılık'tan çıkmışlar.
Kitabın orijinal adı, "Dont' Be Greedy Graham". Yayınevi Graham adını Türkçeleştirirken Umur'u uygun görmüş. Aslında oburla kafiye yaptığı için bu ismi seçmişler sanırım. Bence çok güzel olmuş.
Öykü de kafiyeyle ilerliyor. Niye bilmem pek bir ruhsuz görünen Umur, her şeyi midesine gönderiyor. Annesinin "sağlığın elden gidecek" uyarılarına karşın hiç durmadan lıkır lıkır, çıtır çıtır, kıtır kıtır bir şeyler yiyor... Hatta yemek yerken öylesine kendinden geçiyor ki arkasından gelen domuz sürüsünü duymayıp onlarla birlikte bir domuz çiftliğini boyluyor. Tamam, kabul sonu pek bir saçma (diğer kitaplar için de aynı durum söz konusu) ama çok eğlenceli. Hala kilo vermeye çalışan bendeniz için de iyi bir hatırlatma oluyor: Oburluk yapma Umur...
İkinci kitap, "Lütfen De Hande". Orijinal adı "Say Please Louise". Yüzü hiç gülmeyen bet Hande, izin istemeden, lütfen demeden herkesin elindekini alıyor. Hiç durmadan bağırıyor, huysuzluk yapıyor ve istediği şeyler için tutturuyor. Sonunda onun bu betliğine dayanamayan papağanı bile bir fırsatını bulup kaçıyor. "Yeni bir hayvan isterim, isterim de isterim, hem de hemen isterim" diye tutturan Hande'yi babası bir pet shop'a götürüyor. Hiç bir hayvanı beğenmeyen Hande, sonunda öyle bir seçim yapıyor ki bir daha onu gören olmuyor.
Bu da Baydur'un hikayesi. "Uslu Dur Baydur"un orijinal ismi, "Don't Be a Bully, Billy". Yüzünde hınzırca bir gülümsemeyle Baydur, ona buna sataşıyor, arkadaşlarını canından bezdiriyor. Sonunda yaz ortasında kafasında bere, boynunda atkı, elinde eldivenle gezen Uzay diye bir çocuğun topunu almaya çalışıyor. Uzay, kendinden emin bir şekilde Baydur'a haddini bildirmesi için ağabeyini çağırıyor. Gelen ağabey'de Baydur'u artık kimseyi rahatsız edemeyeceği bir yere götürüyor.
Serinin diğer kitapları "Yalan Söyleme Nalan" ve "OnuGeri Ver Dilaver". Gel gör ki biz kitapçılarda bulamadık. Bulur bulmaz alıp Nalan'la Dilaver'in başına ne gelmiş bakacağız.
Birlikte eğlenerek gülerek kitap okumak istiyorsanız tavsiye ediyoruz bu kitapları. Çok kaliteli baskıları ve güzel çevirileri var.

9 yorum:

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Aaa ben bulur yollarım Adacığıma Nalan ve Dilaver'i. Bende merak ettim şimdi başlarına ne gelmiş :)
Umurcum ciddiyim,ilk fırsatta bakıcam ve bulursam göndericem Ada kuzuma.
Öpüyorum ikinizideee..sevgiler..

Naile dedi ki...

kitapların isimleri bile eğlenceli :)

anne kaleminden dedi ki...

ya bayıldım bu seriye ve hemen hepsini almak istiyorum. umur bulur bulmaz haber verirsin de mi? netten baktım satışı yok :((((

Tibetin annesi dedi ki...

yok yok. ben Tibet'i bir süreliğine size göndermek istiyorum, kitap sevgisini en iyi sizden alır benim bücür :)))

Anne İş'te dedi ki...

ilaHi UMUR:)))

Hemen arayacağım kitapları,teşekkürler

bilge ve annesi dedi ki...

Sevgili Umurcuğum, bayılıyorum kitaplarla ilgili yazdıklarına. Merakla okuyorum, not ediyorum isimlerini. Ada çok ama çok şanslı...

Limonlu Turta dedi ki...

Ben bu kitabı geçen ay gördüğümde hemen Umur'a almalıyım demiştim:) Ama ellerindeki tek kitaptı ve sağı solu zarar görmüştü. Başka yerden alırım dedim, senin hızına yetişemedim. Diğerlerini isegörmemiştim. İlk fırsatta bakacağım kitaplara.
Su damlamı öperim,
ç.

Sen Gelince dedi ki...

Pek eğlenceli görünüyor doğrusu:)

suinci dedi ki...

sağolun bizde sipariş verdik bekliyoruz.geç bir soru ama takip edemediğim için yeniden sormam lazım kitaplığınızı nerden almıştınız babamız ist. gidecek aldırmak istiyoruz....