22 Ekim 2010 Cuma

mahalle baskısı



Ne yalan söyleyeyim şu yaşıma geldim hala anlayabilmiş değilim insanları.
Neden herkese her şeye karışma ihtiyacı içindeler çözebilmiş değilim.
Kendini önemli gösterme ihtiyacı mı, yardımcı olma niyeti mi, işi gücü olmadığından can sıkıntısı mı? Anlayan varsa beri gelsin.
Mesela ben yıllardır et yemem. Son yirmibeş yılda kiminle yemek yemek için aynı masaya oturduysam hep aynı muhabbet geçti:
"Aaaa et yemiyor musun?"
"Yok yemiyorum."
"Tavuk da mı yemiyorsun?"
"Hayır"
"Balık?"
"Onu da yemiyorum"
Buraya kadar sözcüğü sözcüğüne aynı gider her şey. Sonra güzide yorumlar gelir:
"Ama Allah biz yiyelim diye yarattı onları."
"Senin yaptığın enayilik."
"Aaaaa biz yemezsek her yer tavuk dolar canım."
"Eeee şimdi sen yemeyince kaç koyun kurtuluyor?"

Sonra köpek aldım. Biz mutlu mesut parklarda dolaşırken yine herkes konuşmaya başladı:
"Yavrum sen bu ite bakacağına çocuk yapsana"
(Sana ne teyze. Niye yatak odama burnun sokuyorsun ya)
"Aaa bu köpeklerin tüyü insanda kist yapıyor. Benim bir arkadaşımın bilmem nesi vardı onun ciğerlerinde kist oldu bu kedi köpek sevdası yüzünden"
(Ne çok insan varmış canım ülkemde bu illetten çeken. Kime rastlasam bir tanıdığında var aynı problem)

Derken hamile kaldım ve koca göbeğime aldırmadan Efe'yle yürüyüşe çıkmaya devam ettim. İnsanlar çoştukça çoştular:
"Aaa bebek gelince ne yapacaksın bu itleri?"
"Köpekle bebek aynı evde olmaz yavrum Allah muhafaza. Sen at bunları sokağa en iyisi."

Sonra Ada doğdu. Ada'yı pusetine koyup Efe'yle parklara götürdük. Kim bizi görse bir şey söyledi: 
"Aaaa olacak iş mi bu? Köpek ısırır çocuğu. Aman yalnız bırakma bunları. Yer vallahi köpek bebeği."
"Köpekle bebek aynı evde olmaz. At sen bu itleri." 
"Çocuğun ciğerinde kist olur ne biçim annesin sen?"

Tam bunlara alışmıştım ki bir de Ada'yla ilgili yorumlar başladı:
"Aaaa bu çocuk çok ince giyinmiş üşüyecek."
"Aaaa daha çok küçük tek başına kaydırağa çıkmasın."
"Ne gerek var kitaba falan, bebekleriyle oynasın."
"Sen bu çocuğa da et yedirmiyorsundur. Ondan zayıf bu çocuk."

Ya sabır çekerken geçenlerde gelen darbe benim için yıkıcı oldu:
Ada, trambolinin üzerinde mutlu mesut zıplıyordu. Teyzenin biri, sanki yıllarını tıp ilimine vakfetmiş bir havayla
"Aaaa çok zıplatma çocuğu bağırsakları düğümlenir" diye buyuruverdi. Ada, zıplamayı çok seven bir çocuk. O gün de neredeyse 1.5 saat zıplamış oynamış. Zaten bet bir günümdeydim, aldığım darbeyle yıkılıverdim. Babamı aradım dehşet içinde "Baba Ada'nın bağırsakları düğümlenir mi diye?
"Ne bağırsağı, ne düğümlenmesi" diye bağırdı babam. "Nereden çıkıyor bunlar? Zıplamakla bağırsak mı düğümlenirmiş?"

Okumuşu cahili, yaşlısı genci herkes vara yoğa konuşuyor... İlla nane oluyor her şeye.
Cevap versen olmuyor, sırtını dönüp gitsen olmuyor, ne yapacağımı şaşırdım.

31 yorum:

füsfüs dedi ki...

umurcum okurken benim içim daraldı, boğazım sıkılıyor gibi hissettim. sonucusu hakikaten trajikomikmiş, bağırsak düğümlenir mi yaa, hem düğümlense de size ne değil mi, uğraşacak olan annesi babası. niye üstümüze vazife olmayan bizi dolaylı bile olsa etkilemeyecek şeylere karışıp insanları huzursuz ediyoruz anlamıyorum ki? cevap versen de vermesen de sinir oluyorsun değil mi? çok haklısın arkadaşım çok

Eko Anne dedi ki...

valla umur;
ben de çok gıcığım bu insanlara. herkes kendi işine baksa ne iyi olur. terörist bunlar

Alyamaya'nın Esra'sı dedi ki...

umur, bebek köpek kısımlarını aynen bende yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum. bizim ülkemizde herkes herşeyi biliyor..herkes uzman.. birde tanımadığı kim olduğunu bimediğim insanların durup dururken öpmelerine gıcığım çok. öpmeyin deyincede "amann iyi ki bir çocuğun var" tribi yapıyorlar, bir gün kafa atıcam birine ama kötü örnek olmak istemiyorum :)

NiLaY dedi ki...

canım biliyorsunki çok okumayan ama nedense çok bilen bir toplumuz ve nedense herşeyin işine karışma huyumuzda cabası.. çok haklısın isyanında, destekçinim birtanemmm :)

Selcen dedi ki...

aaaa bayılacam vallaaa
bu insanları en yoğun şekilde farketmem hamilelik döneminde başladı. Ne isim koyacaksını? o şöyle bu böyle :S, aman hamilesin merdiven çıkma, asansöre biniyorsam bir başkası merdiven çık. Güneşlensin diye puseti açık giderken başına güneş geçer kapat :s yeni kontrolden gelmişiz çocuk turp gibi kadının biri sırtını dinleyip hasta etmişsiniz nefesi hırıltılı geliyo :S drdan gelmiş olmasak içime kurt düşecek yani
hele felaket tellalları yokmuu
hanileyken gez gez bu son gezmelerin uyu uyu bu son uyumaların bu günlerini mumla arıycaksın aramıyorum işte aramıyorum çatlayın da patlayın diyesim geliyor yahuu

mine dedi ki...

evet ya katılıyorum sinir oluyor insan bazen sana ne kardeşim sana ne diyesi geliyor insanın ters ters

Sen Gelince dedi ki...

Sokaktaki teyzeden marketteki amcaya kadar önce oğlum olacağını iddia ettiler (Doktor yanlış görmüş ve dediğin gibi herkesin oğlan denip kız olan ya da kız denip oğlan çıkan bir tanıdığı varmış) yetmedi ikizim olacağını kabul ettirmeye çalıştılar. (Bebek iri, ben ince karın büyük görünüyor tabii)...
Bazen sinir bozucu olsa da gülüp geçmek en doğrusu belki de... Ya da işin komik yanını görmeye çalışmak. Yapabildiğimiz sürece en azından... Bu arada bayıldım Ada'nın fotosuna... Yanlış oldu Ada'ya:)

ELİF dedi ki...

E bari balık yeseydin be Umurcuğum :))) hıaaaa:))

Limonlu Turta dedi ki...

Canım arkadaşım,
Senin bu çektiklerinin (çünkü resmen eziyet ve dahi işkence)kedili versiyonunu Pakize'nin 13 yaşında olduğunu düşünürsek tam 13 yıldır ben de çekiyorum. Hele Selin'den sonrası gerçekten katlanılamazdı. Bir de tabii kediyle dışarıda dolaşılmadığından biz dışarıda değil evimize davet ettiğimizde görebiliyorduk insanların gerçek yüzünü. Evine gelmiş kovamazsın, üzerine geldikçe geliyor...
Ay, içim fena oldu yine. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanların cenneti burası. O yüzdendir bu çok bilmişliğe, vasatlığa katlanamayışım. Çok fena bir şey önereceğim biliyorum ama "yok sayacaksın" onları. Çünkü gerçekten yoklar, sadece varlarmış gibi yapıyorlar.
Öperim,
ç.

bilge ve annesi dedi ki...

Umurcuğum, o kadar tanıdık ki, özellikle köpek kısmında. Yanında bir de insan bu kadar güzel çocuğu dışarı çıkartır mı ya da de kadar çok konuşuyor bu çocuk, insan bu kadar konuşturur mu? ekleyabileceklerimden, güleyim mi ağlayayım mı bilemiyorum, sıkma sen canını hepimiz yaşıyoruz yani, öperim ben o zıp zıpı:))

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Ay içim sıkıldı dilayogları okurken.Sen nasıl katlanıyorsun? Ben senin kadar sabırlı olmazdım herhalde :)

sinem dedi ki...

Umur ben de Zülale yaptığım abur cubur kısıtlamalarının eleştirilmesinden bıkmış şekilde yazmayı düşünürken sen aynı zamanda benim hislerime de tercüman oldun.Bazen yettiiiiiniz ulennnn diye bağırmak geliyor benimde içimden

Filiz-Yiğitin annesi.. dedi ki...

umurcum,canım..Hep aynı şeyler..Yok karışmasalar,yorum yapmasalar olmuyor..Tanıdıklarıda geçtik artık,sokaktaki karşılaştıklarımız bile kendini söz sahibi sanıyor..

ikiz Bebek dedi ki...

boşver gitsin, sorar sorar duru bunlar.bende çok çektim onlardan :)

Burcu dedi ki...

Okurken ben de sinir oldum Umur. Bizim ülkemizde herkes en iyisini kendisi biliyor yaa karışmazlarsa olmuyor. Boşvereceksin, gülüp geçeceksin...

kirazsevdasi dedi ki...

umurcugum ben de buradaki herkes gibi dusunuyorum ama, bunlardan kurtuluas yok... kabullenip bosvermek gerek. opuyorum

meldi dedi ki...

Bence en iyisi gülüp geçmek yoksa kendi canını sıktığınla kalıyorsun

Berna dedi ki...

İnsanın "yetti yahu!" diye bağırası geliyor. Bu kadar çok başkalarıyla uğraşacaklarına kendi hayatlarıyla ilgilenseler, çok daha başarılı ve mutlu olurlardı!

Bir de abuk sabuk şeyler yapanlara karışmazlar da (mesela abur cubur yiyen çocuklara, çocuklarının yanında sigara içen anneler vs) böyle şeylere müdahale edenler. İnanılmaz!

Biraz daha umursamaz olmalıyız bu insanlara karşı :)))

AYÇA dedi ki...

Ne sinir bı durum gercekten. Bende çok sikayetciyim bu konuda. Bişeyde desen olmuyor. Hele Demir doğduğunda isime karışanlara cevap veremedim ya icimde patladı valla :)

Mlke-Btkn dedi ki...

Et yemiyor musun Umur'cumm??

aaa!!!
Tavuk, balıkk!!! vah vahhh... senin durumun içler açısı be bacımmm :))))

enteresan tipler var bu hayatta, vallahi ben hiç kocunmam cevabımı veririm bakma seni benim bu masum hallaerime :P

bağırsak düğümlenmesi mi??? Puhahhahhah :)))

öperimm sizi çokkk...

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

malesef bunların sonu hiç gelmeyecek :( duymamak en iyisi, yapabilirsek tabi

Belkıs dedi ki...

:)))))) süper olmuş bu yazı en çok gebelik tedavisi zamanlarımda battı bu tipler bana,"bizim bilmem kim vardı bilmem noldu bak öle yap olur oluurr " hııırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Hilal dedi ki...

biz milletce profesörüz:) sen at o köpeği yer çocuğu mazallah :P

Banu dedi ki...

Yahu ben anlamıyorum bu insanları. Hindistan halkının yarısının bugüne kadar etsizlikten ölmesi gerekirdi o zaman. ben ne et yemediği için ölene, ne hayvan yüzünden kisti oluşana, ne de bebeğini köpek yiyene rastladım. Bu insanlar nereden uyduruyorlar bu safsataları? Ya da safsata uyduran özel bir grup insan mı var? Çünkü hepsinden tornadan çıkkmış gibi aynı laflar çıkıyor. İyi ki çocuğum yok. Bana bunlar dense çenemi tutamazdım herhalde. Sonra da adım "aba, terbiyesiz anneye, bir de bu çocuk yetiştirecek"e çıkardı.

ilknur malcı dedi ki...

umurcum bosver insanları sıkma tatlı canını.
bazıları konuşmayı seviyor, karışmayı.iç dünyamızı ve beynimizi uyarıyorlar.bak farklı düşünceler, tartışmalar, hatta didişmeler olmasa tez elden bunayıp gideriz mazallah :P

anne kaleminden dedi ki...

teyze yıktı beni yaa, hiç duymamıştım :))) bir tabelayla gezmek lazım "iletişim istemiyorum" :))))

puck-robin dedi ki...

hah al birini vur ötekine gerçekten de öyleler yahu, hayır düşünüyorum bunun kişilikle ilgisi olduğuna karar veriyorum hayvansevmezlikle değil, çünkü ben hayatımda kimseye hayat tarzıyla ilgili laf etmedim , üstyüme vazife değil deyip geçtim hep. ama yoook millet illa ama illa kötü bir şey çıkartıp duracak. hele şu it meselesi çıldırtıyor beni. herkes herşeyi çok biliyor aaa

puck-robin dedi ki...

ayrıca bakın nasıl da güzel oluyor köpek ve bebek http://sheenaninbebegi.blogspot.com/

Özden dedi ki...

:) son derece tıbbi bir açıklama, aydınlatma yapmış halbuki teyze...Valla Umurcum ben Can'ın kilosu ile ilgili oooo kadar çok laf duydum ki artık kulak tıkamayı öğrendim, dene arkadaşım...Ama o kadar da haklısın ki...

Odil Sezen Metin dedi ki...

Ağzı olan konuşur Umur..Özden'in söylediği gibi Kulak tıkamak gerçekten işe yarıyor..

Anne ve Bebisi dedi ki...

Cocuk buyutmek; yemesi, icmesi, egitimi, disiplini... her seyi zaten zor. Turkiye'de bunu imkansiz hale getiriyorlar. Anne babalar sac bas yolacak hale geliyor. 1.5 ay kaldim bu yil, 3.5 senede adim adim, ilmek ilmek isledigimiz butun her seyi yiktilar. Butun duzeni, terbiyesi bozuldu cocugun. 1 aydir duzeltmeye calisiyoruz, sac bas yolarak. Bir daha Turkiye murkiye yok diye soyleniyorduk dun kari-koca. Tek basina cocuk buyutmek de zor ama bin kere tercih ederim. Hic olmazsa karisan, gorusen, senin duzenini bozan yok.