9 Kasım 2010 Salı

güle güle emziğim

Adacığım, büyük bir tutkuyla bağlı olduğu emziğini öyle pat diye bırakıverdi bir günde.
Pazar sabahı emziklerini ordan burdan toplarken bunlar yere düşmüş pis olmuş, keşke artık bıraksan dedik.
Küçükhanım da hiç beklemediğimiz bir çıkış yaptı. "Ben artık emmiycem. Küçük çocuklar emer, ben büyüdüm artık" dedi.
O gün sadece bir kez sordu. Biz de "sen pis olduğu için artık emmeyeceğim demiştin hatırladın mı?" dedik.
Sonra bir daha sormadı.
Uykuya dalarken biraz sorun yaşıyoruz ama o kadar da olur artık.


Ben, hiç zorlamadım Ada'yı emziğini bırakması için. Doktorumuzla konuştuğumuzda çene yapısında sorun olmadığı sürece emebilir, bırakması için ısrar etmeyin demişti.
Biliyordum ki Ada hazır olduğunda kendiliğinden bırakacaktı.
Onun için arada sırada yokluyordum hazır mı değil mi diye.
Meğer hazırmış. Öyle hesapsız kitapsız, tamamen hazırlıksız bir günde olup bitiverdi her şey.
Bir kez daha anladım ki çocuklarımız hazır olduğunda zaten her şey yoluna girecek.
Sözün kısası ne kendimizi ne de onları hırpalamanın alemi yok.  
Güvenmek ve sabırla beklemek, işin özü bu sanırım. Söylemesi kolay biliyorum.
O, bu süreci rahat atlattı ama ben, onun yerine pek bir hüzünlendim.
İnsanın, bu kadar sevdiği, gönülden bağlı olduğu bir şeyi bırakması zor bilirim.
Acaba haksızlık mı ediyoruz falan gibisinden saçma sapan düşünceler geçti aklımdan. Hazır şu sıralar pek mantıklı şeyler düşünememekteyim bazı sebeplerden.
Şimdi yeni bir heyecanın peşinde kendisi. Her sabah kalkıp doğumgünüm geldi mi diye soruyor. Yok diyoruz sonra sayıyoruz şu kadar gün kaldı diye. Parti yapacağız. Uğur böcekli pasta alacağız. Ne hayaller kuruyor o minik kafasında.
Ben de yeniden çocuk olmak istiyorum. Tek derdimin emziğimi bırakmak ve yaklaşan doğumgünüm için heyecanlanmak olduğu o güzel günlere dönmek istiyorum. Söz veriyorum yaramazlık yapmayacağım.

20 yorum:

Mlke-Btkn dedi ki...

ayyy maşallah sana Ada, o pozlar ne öyle yerim ben o gamzelerini seninnn :))

Emzik konusunda hem fikirim sneinle Umur'cum, o kadar bağlı ki Batıkan'da, ondan çok ben üzülüyorum ve hiç zorlamıyorum, çünkü gün içerisinde emmiyor, sadece uyurken, ona da müdahale etmek istemiyorum, o kadar bağlı ona ve seviyor ki :))

Umarım bizim de bu kadar kolay olur bırakmamız, pek zor gibi geliyor bana ama :(

Burcu dedi ki...

Umurcum tebrik ederim Adacığımı, ben hala kullandığınızı bilmiyordum, kendi isteğiyle bırakmış olması çok çok güzel birşey.. Ve gittikçe senin fotokopin oluyor biliyor musun :)

Zeynep dedi ki...

Canım, Ada' nın hallerine bayıldım, içim eridi, çok tatlı kuzucum,maşallah ona :) ve kocaman bir aferin tabii ki! Katılıyorum sana Arda da emziği, biberonu ve anne sütünü kendi kendine,kendi istediği zamanlarda biraktı, böylesi onlar için de bizim için de cok daha huzurlu ve az sancili oluyor. Yorumun için teşekkür ederim bu arada, bugün artık mail atıp hatrını sorayım, nerelerdesin diyeyim dedim ama sen benden önce davranmışsın.Umarım en kısa zamanda herşey yoluna girer, güzel haberler verirsin. Bütün iyi dileklerim ve dualarım sizinle,,

Deniz dedi ki...

Darısı başımıza. Aferin Ada kız :)

Eko Anne dedi ki...

Umur;
Ben de cocuk olmak istiyorum. Benden tek beklenilenin yemek yemem, uyumam ve oynamam olmasını istiyorum. Bu ne kadar zor olabilir ki cocuklar neden bu kadar zorlanıyor.
Anneanne'ne cok gecmis olsun. Umarım bir an once saglıgına kavusur.

Odil Sezen Metin dedi ki...

Tebrik ediyorum Ada kızı!
Hakikaten hazır olunca yapıyorlar herşeyi..İlkinde bende diretmiştim, sonra kendisi istedi, bıraktı..İlk bir hafta gece uykusuna geçerken zor oldu..
Hatta bugün dolap temizlerken kilerden bir emzik çıktı (nasıl atmışım oraya?) Alıp bebeğine emzirdi. Sonrada çöpe attı bebeğide abla olmuş:)

Ahhh, son satırların beni çok hüzünlendirdi:(

Özlemişim sizi..

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Oy oy akıllı kuzucuğum benim kıyamam ben ona, ama annesi emzik çok yakışıyordu Ada'ya :))
Kocamanından aferin,maşallah kuzuma.
Dediğin gibi onlar birçok konuda hazır oluyorlar aslında ama biz farkına varamıyoruz..
Çok öpüyorum sizi...

kirazsevdasi dedi ki...

super yaaa super! benim gozumde buyuyor bu mevzu.
harikasin Adacigim!
resimlerine bayildim ayrica. cok tatlisin yirim seni

anne kaleminden dedi ki...

tebrikler ada... bu fotolarda büyümüş gördüm umurcum ada yı :)

Tibetin annesi dedi ki...

o yaşa dönsen verdiğin sözü unutursun Umurum ama yaaa! var mı yaramazlıktan güzeli ;)
maşallah Ada'ya, ne kadar güzel çıkmış fotoğraflarda, 41 kere maşallah!

füsfüs dedi ki...

ay canım ya, maşallah elma yanaklı kızıma. biz anneler onların hiç takmadığı şeyleri onların yerine takıp hüzünleniyoruz değil mi, bir garibiz gerçekten, ben de dahil tabi:)

meldi dedi ki...

Tebrikler adacığa. Bu sureci rahat geçirmenize çok sevindim. Fotoraflarda çookk tatlı gözüküyor. Bal yanaklarından öpüyorum...

AYÇA dedi ki...

Ahhh umur.. Ne güzel bir haber bu. Darısı basıma artık. Hiç israrci değilim. Belki bizimde kendiliğinden bırakır.
Resimler ayrı bir güzel. O gulusede hastayim zaten. Yaz bitti, sonbahar gecti, bizim gorusmeler başka bahara mı kaldı :)

bilge ve annesi dedi ki...

Sana kocaman bir aferin Ada' cığım.Sabır konusu çok önemli, ne kadar sabırlı olabilirsen o kadar iyi oluyor. Umurcuğum son cümlelerini taa içimde hissediyorum, keşke bende çocuk olabilsem diyorum iç geçirerek derindeeeen:))

Limonlu Turta dedi ki...

Umurcuğum gözünaydın, Adacığım sana da kocaman bir pravo! Onlar kendilerini biliyorlar, bilemeyen bizleriz. Ne doğru yazmışsın! iyi bir gözlem, takip ve çocuğuna güvenle her şey kolay oluyor aslında. Sizi çok özledim, yanaklarınızdan öperim.

Belkıs dedi ki...

öperim kuzucuğumu :)

Başak dedi ki...

umurcum ben de çok üzülmüştüm ada emziği bıraktığında.ve çok özlerim halen emzikli bebek hallerini.ama dediğin gibi doğru zaman gelince kendiliğinden çözüyorlar.aferin adacığıma,öpüyorum sizi.

ilknur malcı dedi ki...

aferin adaşımıza.darısı bizim parmak emme olayına

Berna dedi ki...

Bizim emzikle hiç işimiz olmadı, Ekin sadece anne memesi istediğinden teklif bile etmedik başka bir şey kendisine :) Ama bunun önemli bir aşama olduğunu biliyorum. Ada'cığımı tebrik ediyorum, abla oluyor artık :)

İki Deli Kadın(Pınar) dedi ki...

Kızımın adaşını buldum ne güzel.. Pekte sevimli .. Aynı oğlum gibi ama kuş tüğlerini toplamış :)