4 Mart 2011 Cuma

kızlar vs oğlanlar

Kız annesi olmak zor.
Neden mi? Çünkü erkek çocuklar, saflar... Saf derken yanlış anlaşılmasın çocuk gibi çocuklar işte. Bu kızlar gibi bilmiş değiller.
Eskiden, yani anne olup hanyayı konyayı anlamadan önce bu durumun tamamen ebeveynlerden kaynaklandığını, çocukların çevrelerindeki rol modellerden görüp öğrendiklerini düşünür, o ebeveynleri ne haddimeyse eleştirir, hatta ben anne olursam böyle yapmayacağım gibi pek bir boş beyanlardan bulunurdum. Artık kocaman kocaman konuşmamak gerektiğini tecrübe ile bilmekteyim. Anladım ki bu işler, öğrenmeyle ilgili değil. Genetik kodlarımızla gizli. 
Tabii ki istisnalar var ama bu kız cinsi,  biraz değişik. Hazır erkek çocuklarının da kepçe, kamyon hayranlığı  son derece ilgimi çekmekte. Demek ki onların da genetik kodlarında burunlarını cama yapıştırıp, hayran hayran yoldan geçen kamyonları, iş makinelerini seyretmek var. Daha kamyonla ilgilenmeyen bir oğlan çocuğu görmedim. 
Kızlara gelince...
Ta atalarımızdan gelen, alt beynimize kazınmış bir süslenme, boyanma merakı var. Ben, kendi adıma istisna grubuna dahil olduğum için bu merakı bir türlü anlayamamaktayım. Şahsen çocuklarda takıya, ojeye, her türlü boyaya, büyümüş de küçülmüş kıyafetlere karşıyım. Çocuklar, çocuk gibi giyinmeli bence. Gel gör ki benim kızım, boya kalemleriyle tırnaklarını boyayıp kulağında küpe olan çocukları hayran hayran seyrediyor. Canın acır dediğim halde olsun benim de kulaklarıma küpe takalım diyor.
Bu kızlarla alışverişe çıkmak, korkunç derece tehlikeli olabiliyor. Nerede en cırtlak renkler, en acayip kesimler var gidip buluyorlar. Sonra de senin bulduklarına burun kıvırıp ben bunu beğendim diye kendi seçtiklerinde diretiyorlar. Alsan bir dert, almasan başka.
Bazen "hayır, hayır bu yanımdaki alacalı bulacalı, rengarenk şahsiyetle benim hiçbir ilgim yok" demek geliyor içimden. O derece... Kıyafet konusunda tercihi kendisine bırakınca alışverişe balo elbisesiyle gitmemiz gerekebiliyor. Ya da kış vakti askılı elbise için evde kaos çıkabiliyor. Eminim erkek çocuklarda böyle bir sorun  yoktur. 
Kızlar, gözyaşlarının ve gülümsemenin gücünü bilerek doğuyorlar.
Bir şey istediklerinde ya çapkın çapkın gülümsüyor ya da öyle bir ağlıyorlar ki istediklerini alıyorlar.
Ada, bunlara ek bir de "keşke" sözcüğünü sömürüyor.
Ada: Anne, bu bebeği alalım mı?
Anne: Hayır
Ada: Keşke bu bebeği eve götürebilseydim, keşke onunla evde oynayabilseydim...
...
Ada: Anne, keşke benim de kabarık kabarık etekli pembe bir elbisem olsa. Keşke ben onu giyip dönsem.
...
Nasıl olduğunu bilemediğim bir biçimde dans etmek de var ruhlarında. Bir figürler, bir kıvırışlar inanılır gibi değil. 
Bir de ukalalık. Ne yaparsan yap büyümüş de küçülmüş gibi laf yetiştiriyor hepsi.
Ada: Anne, benim bebeğimin duyguları var. 
Anne: ...!! Nasıl duygular?
Ada: İşte çiçek gibi duygular. Seninkinin duygusu var mı? 

17 yorum:

BALLI LOKMAM dedi ki...

Banada bunlar çok garip geliyor öğretmiyoruz ama iç sesleri kızları evcilik oynamaya yönlendiriyor. Kıvırma konusuna gelince bir dansözde bende var kapı gıcırdasa oynuyor abartısız:)))

Tibetin annesi dedi ki...

yerim ben bu kızı yerim! Allah'ım nazarlardan korusun onu! emin ol işve cilve erkek çocuklarında da var. istediklerini yaptırmak için bizimkinin bir dudak büzüşü, bir annecim deyişi var ki şaşar kalırsın. ayrıca kendince belirlediği kıyafetleri var, onun dışındakileri öldürsen giymiyor. erkeklerin genetiklerinde bir de silah var bence. özellikle 3 yaşını aşan bir erkek evladının en azından başkasında görmesiyle başlayan bir ilgisi söz konusu. tabii baba avcı olunca bizimkinin ilgisi benim hiç hoşlanmayacağım bir oranda büyük olmuş oluyor :(

Burcu.. dedi ki...

Kızların genetik kodunda şuh fotoğraflar çektirmek de var. İlerleyen zamanlarda birden ortaya çıkıyor bunlar. Benim tek elimle saçımı savururken, dudak büzüp makineye bakarkenki -5,6 yaşlarındaki- yakılası pozlarım mevcut. Aynı pozlardan tüm kız yeğenlerde-kuzenlerde-arkadaş çocuklarında da var :)))

Bahar dedi ki...

Çok güzel dile getirmişsin, tamamen içlerinden geliyor bunlar. Bizimki de her erkek gibi araba delisi, bir de dedemiz oturtup çalıştırtmış, ne kadar tembihlesem de olmuyor işte. Şimdi ben araba kullanıcam diye tutturuyor,ama bakıyor bizde taviz yok, uzatmıyor. Ne de olsa dedem yaptırıyor diyordur içinden eminim :)

bilge ve annesi dedi ki...

Umurcuğum o kadar güzel anlatmışsın ki, ben özgür bıraktım o da bir süre sonra bıkıp "ne giyeyim bana yardım et " demeye başladı. Zaten çocuğu olanlar gördükleri hiçbir şeye şaşırmıyor. Ama itiraf edeyim kızım var diye çok mutluyum ya bana öyle denk geldi bilemiyorum etrafımdaki erkek çocukları çok aksiler. Beş dakika oturmuyorlar ben kızıma bakınca şükrediyorum. Bu arada fotoğraflar nefis yerim ben o gamzeli kuzuyu

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Ay yerim ben onu. kabarık etek giyip dönmek istiyor demek, kıyamam ben ona.
'keşke' dediğinde sen ne yapıyorsun Umur? Benim çoktan vidalarım gevşemiş olur herhalde :)
Kız çocukları gerçekten daha bir başka oluyor. Hem daha bir sevdiriyorlar kendilerini hemde onlarla başetmek zor oluyor.
Öperim prensesi :)

Deniz dedi ki...

Bişi söyliim mi, aynı şeyleri düşünüyordum, utanıyorum bazen gene pembe, gene barbie vs, alırken... Aynı senin dediğin gibi ebeveynlerden kaynaklanıyor sanırdım yok canım, resmen bööle doğuyorlar.
Çocuk sahibi olmadan önce bir arkadaş pembe geni var derdi inanmazdım doğruymuş

ODİL SEZEN METİN dedi ki...

:) Sana sonuna kadar katılıyorum Umur.. Bu duruma bende çok şaşkınım, nasıloluyor diyorum..Biz de küpe taktırma konusunda bahaneler üretiyoruz illa istiyor..Geçen gün kuaförden çıkınca istedi, ağladı hemde..götürüp taktırıcaktım ama gönlüm el vermedi yine..
Erkek çocuk nasıl oluyor onuda yakında öğrenecez inşallah ama kızlar harika..Kız çocukları hep daha çok sevmişimdir.. Hele kendimin olanı:)

ELİF dedi ki...

Ama o pozları ben yeriiiim:)) Umurcuğum napcaz biz bunlarla bilmem ama çok can yakacakları kesin şekerim :))

suinci dedi ki...

yaaa ben bilmemmi hemde üç kere zira bir yaşına bakmadan ablalarının saçını tararken onları yitip oturuyor 5 cm geçmeyen saçlarını tarattırmadanda kalkmıyor.büyük konuşmuşuz hemde çoooooooooook

Deli Anne dedi ki...

Kızlar konusunda fikir yürütemem ama bu kızın güzelliği ve tatlılığı konusunda pek ala konuşabilirim.. O etek ne yahu! çıldırdım burda.. pozlara bak! İçgüdüsel demek annesi..

Berna dedi ki...

Yazını gülümseyerek okudum Umur'cuğum :)) En çok da Ada'mın tatlı pozlarına gülümsedim. Fıstık bu kız ;)

Zeynep dedi ki...

O nasıl bir pozdur, nasıl, nasıl ? Bayıldım ! :)) Gerçekten de içlerinden geliyor Umur, kodları ile geliyorlar dünyaya , Çok tatlı Ada' cım :)

Oglak Kizlari dedi ki...

4 yaşında bir kız annesi olarak al benden de o kadar.
Ustelik bende senin gibiyim evde oje, far filan yok. Bizimki ne istediğini hareketle göstererek ''far'' alsana anne diyor. Yok böyle birşey.

Süssüz anne Çiğdem

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Biz 5 kız kardeşiz, etrafımda da genelde kız bebekler oldu hep, ben hiç bilmem oğlan çocuklarını, o yüzden ben de kız çocuğu istiyorum :))

bilge ve annesi dedi ki...

Umurcuğum nerelrdesiniz, özlediik çok

Alyamaya'nın Esra'sı dedi ki...

nerelerdenin, kayboldun..

benim kızda cırtlak renklere bayılıyor.. özellikle lcw deki neon renklerin hastası, ben bırakmaya çalıştıkça o alıyor. pullu olsun kırmızı olsun üç kuruş pahalı olsun.. ışıklı elbise diyor pullu işlemeli olanlara..kesinlikle içgüdüsel bu işler..