24 Mayıs 2011 Salı

kalbimiz Fethiye'de kaldı

Küçücük bir mola verdik günlük yaşamın karmaşasından.
Yaklaşan seçim yüzünden izin alamayınca 19 Mayıs tatilini fırsat bilip düştük yollara. 
Dört gün dört gündür dedik, hiç üşenmedik. Orada uzakta bir evimiz vardı daha hiç görmediğimiz.
Ada, bizden önce hazırladı çantasını. Onun tek isteği sarışın kızlı tişörtü ve Mööö'süydü zaten. 
Sadece fotoğraflarını gördüğümüz, aylardır dilimizden düşürmediğimiz yazlık evimize taşındık artık.
Tadilat işleri bitti, eşyalar yerleştirildi. Yazlık evimiz oldu bir yazlık yuva.
Ve Fethiyeli olduk.
Denize kavuştuk.
Ada Hanım, su henüz biraz soğuk olsa da denizin keyfini çıkardı.
Önce ayaklarını soktu, kıyı boyunca koşturdu.
Denize taş attı, kumlarla oynadı.
Sonra babasıyla birlikte cup diye atladı içine.
Beni asıl şaşırtan  Efe oldu.
Denizden nefret eden Efemiz, bu kez yine denize karşı hav hav havladı. Kıyı boyunca koşturdu.
Ama sonra hayatında ilk kez, deniz suyunun tadına baktı, ayaklarını suya soktu.
Sonra yine havladı, bizlere denize girmeyin diye bağırdı ama sanki denizle barıştı o da.
İşte Ada Hanım'ın yazlık evi.
Ne evini, ne odasını, ne oyuncaklarını özledi.
Artık yazlık evimizde yaşayalım anne gitmeyelim bir yere diye pazarlık etti.
Kendisini havuzlar açılınca, deniz ısınınca döneceğiz diye zor kandırdık.
Gece minik yanaklarını ısıran sivrisineklere bile ses etmedi sırf deniz evinde yaşayabilmek için.
Kentin trafiğinden, kalabalığından uzak gönlünce koştu oynadı.
Oyun parkı  sadece onundu, koca kumsal da...
Hayatında ilk kez minicik kuzuları, oğlakları sevdi.
Gönlünce dondurma yedi.
Mööö'sünü ve kaplumbağasını küçük arabasında gezdirdi.
Bu arada Efemiz, özgürlüğünü ilan etti.
Çimenlere yayıldı gönlünce.
Ve hayatımda ilk kez ben de dönmek istemedim Ankara'ya. 
Oysa Ankara'dan başka yerde yaşayamam diye düşünürdüm hep.
Sabahları kuş sesiyle uyanmak, fırından yeni çıkmış ekmeğin sıcaklığını hissetmek, denizin kokusunu içine çekmek, trafiğe takılmamak, çirkin gürültülere katlanmak zorunda kalmamak... 
Hiç gelmedi içimden dönmek.
Burda kalalım, Ada özgürce koşsun oynasın büyüsün, Efe çimenlere uzansın istedim.
Ne yazık ki kısa sürdü rüyamız.
Döndük dönmesine ama kalbimiz Fethiye'de kaldı... 

25 yorum:

thalassapolis dedi ki...

Kalmaz mı? Ada ne kadar mutlu... çok güzel, güle güle oturun, güzel günleriniz olsun, en kısa zamanda yine gidin inşallah Sevgiler...

Tibetin annesi dedi ki...

o sineklerin ben var yaaaa!!!...

gezicini dedi ki...

muhteşem bir güzellik bu kız annesi. orada yaşamak ne güzel olurdu.
sevgiler.
gorki

öykü dedi ki...

Bu tatlının ne zaman yuzunu gorsem
huzur buluyorum
opuyorum onu tatlı yanaklarından

Küçük Mucizem dedi ki...

maviyi görüp de yeşili görüp de huzur bulmayan var mıdır?
o yanaklar bizim o sinekler ne hakla ısırıyor ki prensesi?

Burcu.. dedi ki...

Aklın kalmayacağı gibi mi ama yaa :) Güle güle oturun.

anne kaleminden dedi ki...

çok güzeeel... neyseki önümüz yaz ve kısa bir süre sonra kalbinizle buluşacaksınız :))) fethiye de evinizde güzel günleriniz olsun :)

Zeynep dedi ki...

Güle güle keyifle oturun Umur' cum. Zaten Ada' nın keyfi bile ne iyi yapmışız demenize yetmiştir. Isırıklı yanaklarını öpüyorum Ada' mın, hiç kıyamam :)

bir güzel çift dedi ki...

fotoğraflar çooooook şeker bakmaya doyamadım...bu arada yazlık eviniz hayırlı olsun....

Deli Anne dedi ki...

yağğğğhhh.. Fethiyeeee... diyecektim ki sne ne yazarsan yaz Umur'um ben o pırıltılı gözlerden ve gamzelerden ve o sıcacık gülüşten alıkoyamıyorum kendimi ki.. bir de Fethiye eklemişsin üstüne.. aşkolsun:)

Şaka bir yana hayırlı olsun Umur'um.. darısı bizim başımıza.. bizim de İlter2le pek bir bağımız vardır oralara..

meldi dedi ki...

Yazlığınız hayırlı olsun Umurcum. Sivrisineklerden bizde geçen yaz çok çektik. Uyanıkken zanza sürüyordum gecede cibinlik kullanarak çözüm bulabildik.

mine dedi ki...

hayırlısı olsun tam da Adakızın koşup oynaması için yapılmış sanki güle güle oturun

Deniz dedi ki...

Ne güzel, belki ileride temelli bile yerleşebilirsiniz, çok güzel görünüyo, iyi günlerde tadını çıkartın canım

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Bayıldım yazlık yuvanıza. Güzel günlerde oturun inşallah...
Ve o güzellik...Bakmaya doyamadım fotoğraflara..Nasılda mutlu görünüyor...
Çok severim Fethiye'yi, özelikle Ölüdeniz ve Hisarönü'nü. Oralara yolumuz düşerse sürpriz yaparız belki size :))Öpüyorum kocamann...

Minişin annesi dedi ki...

Fotoğraflar çok hoş :) Eviniz hayırlı olsun.. Ada'nın yerinde olsaydım ben de o güzellikleri bırakıp dönmek istemezdim doğrusu ;) Sevgiler.

Mlke dedi ki...

Deniz kokusuna hasret kalmak demek böyle birşey mi demek ki!!
Geçen senelerde bende görülürdü hep böyle deniz kenarı fotoları, hava atardım :P şimdi atacak bir havam bile yok :(

Defolun sinekler, buldular benim gül kokulu kızımı tabii :(

Hayırlı uğurlu olsun güzel eviniz, mutlu, sağlıklı yaşamayı nasip etsin Allah'ım inşallah...

Öperimm..

AYÇA dedi ki...

Hayırlı olsun eviniz umurcum... Çok güzel görünüyor. Benim de orada olasim geldi :) Ada nasıl dönmek istesin ordan, ben bile bu yasımda ısrar ederdim Ankaraya gelmemek için herhalde. :) özledim sizi öpüyorum.

Sümeyye dedi ki...

çok güzel fotolar,insanın dönesi gelmez tabi :)

Anne Café dedi ki...

canım kuzucuk... eviniz mutlu güneşli huzurlu ve hayırlı olsun. çocuğum olunca bir yerlerde özgürce koşabilecek bir bahçenin olmasının ne anlama geldiğini anladım. çok sevindim böyle bir yer bulduğunuza. arada bir kaçıp gitmek için çok iyi...

bilge ve annesi dedi ki...

Benim kalbimde bu güzel fotoğraflarda kaldı. Çok sevindim sizin adınıza Umurcuğum, güle güle, sağlıkla oturun, öpüyorum ikinizide

Anne İş'te dedi ki...

Umur'cum yeni eviniz hayırlı,uğurlu olsun,ağız tadıyla oturun.
Yazlık evler,yaz arkadaşlıkları seninle gelirbüyüklüğüne,sana eşlik eder,o tadı hiç unutamazsın

Ada'cım da güzel güzel anılar biriktirsin sizlerle...

Naile dedi ki...

harika umurcuğum, inşallah en kısa zamanda daha uzun süreli gidersiniz.

sevgiler..

cailperi dedi ki...

tası taragı komple topla bence ankaradan:)

Sermin dedi ki...

İnsan hem yazlıkta olup hem de yazlık fotograflı tatil yazısına özenir mi!!!! ben çok özendim size. yeni eviniz hayırlı olsun.
umarım orada bol bol vakit geçirirsiniz. bir de umarım az misafir gelir :))) yazlık diyince aklıma gelen ilk şey misafir ve yorgunluk oluyor da!!!

Oglak Kizlari dedi ki...

yazıyı okudum bir ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh çektimki sorma. hayırlısı olsun. darısı başımıza.

Denizi özlemiş anne Çiğdem