26 Mayıs 2011 Perşembe

üç buçuk

Benim zeytin gözlü kızım, inanılır gibi değil ama artık 3.5 yaşında.
Yani 42 aylık ya da 1,260 günlük...
Oysa ben, daha üç yaşına gelmesini bile sindirememiştim henüz...

Evet boyu uzuyor çılgınca bir hızla, elleri ayakları büyüyor, hatta çaktırmadan birkaç gram bile alıyor.
Ama asıl değişen, daha önemli şeyler. Baş döndüren bir hızla birey oluyor, Ada oluyor. 
Kimi zaman garip bir hüzünle, kimi zaman ateşli bir merakla, çoğu zamanda muzip muzip bakıyor gözleri.
Şekilden şekle sokuyor minik suratını.
Ve o iki minik dişini çıkarıp öyle gülümsüyor kameraya.
Bazen benden daha olgun davranıyor.
Yanında pek bir çocuksu hissediyorum kendimi.
Hala evden çıkmak istemiyor.
İstemediği her şeyi, saat 4'e erteliyor.
Açıp haritayı önüne burası Ankara, burası deniz diye gösteriyor.
Önüne konan yeni bir yemeğin tadına bakıyor ama sebze yemeklerini yemiyor.
Yine de bol soğanlı salataya bir yandan ekmek batırıp bir yandan kaşıklıyor.
Ahh bir de zeytinyağlı yaprak sarması...
"Anne yaprakları sarsan böyle uzun uzun, ben de yesem onları" diye serserilik yapıyor.
Her yemeğin sonunda "biraz daha yersem ağzım bulancak sanırım" diyor.
İnatçı mı inatçı.
Son bir haftadır aynı tişörtle yaşıyor, hatta o tişörtle uyuyor. Güç bela yıkamaya razı ettiğimizde makinenin karşısında bekliyor.
Bir de yeni bir isim taktı kendine: Gülünç Prenses. 
Yukarıdaki surata bakınca pek yerinde bir isim aslında.
Artık Ada yerine Gülünç Prenses diyecekmişiz kendisine.  
Bir kanguru gibi zıplayabiliyor. 
Neden bilmem oradan oraya anlamsızca koşmaktan çılgın bir zevk alıyor.
Komik komik dansediyor.
Boncuklardan pasta yapıyor.
Yanında çayla bize servis yapıyor.
Uzun sözün kısası varlığıyla her anımızı dolduruyor....
Kiraz dudaklı kızım benim,
Gözlerin hep neşeyle, merakla ışıldasın annem.
Aldığın her nefes çiçek kokulu, ağzındaki her lokman bal-kaymak tadında olsun. Masal gibi geçsin her günün. Nice sağlıklı ve mutlu yıllara....

27 yorum:

ada dedi ki...

Nice yaşlara adaşım. Yine çok şıksın, yine çok güzelsin. Büyüdüğünde bir esmer dilberi olup çok yürek yakacaksın. Annen öyle güzel şeyler dilemişki bize söz kalmamış. Hep gülsün yüzün böyle

AYÇA dedi ki...

Nice yaşlar olsun Adacığıma. Çok güzel görünüyor. O gülüşünde ki pırıltılar hiç sönmesin.

Burcu dedi ki...

Umur çok duygusal da yazmamışsın ama ben niye ağlamaklı oldum şimdi?? ne güzel özetlemişsin herşeyi.. Gülünç prenses gittikçe güzelleşiyor, tatlılaşıyor bunu da ekle bari... ;)

Berna dedi ki...

Son cümlelerinle ben de ağlamaklı oldum şimdi Umur...
"Gülünç prenses"imize nice yaşlar. O güzel gülüşü ve tatlı bakışları hiç eksik olmasın yüzünden :)
Maşallah! Bu arada epey boy atmış Ada'cığım ;)

Küçük Mucizem dedi ki...

gülünç prensesin yanağındaki güller hiç solmasın inşallah

YILDIZ dedi ki...

Gülünç prenses hem böyle baksın mutlu mutlu;)

Zeynep dedi ki...

Çok güzelsin, çok tatlısın, çook da gülünçsün Ada' cım. Nice yaşların olsun :)

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

maşallah bin kere, nazar değmesin :)

Sen Gelince dedi ki...

Nice ayların, yaşların olsun gülünç prensesim:)

Ayla dedi ki...

Ama gülünçe prensesin gülüşü çok tatlı

öykü dedi ki...

Annesi...

son cumlelerınle

yuregımı sızlattın..
***


Anne yuregı ne guzeldır


hayat hep tatlı olsun guzel Ada nın

bilge ve annesi dedi ki...

Umurcuğum, ne güzel fotoğraflar bunlar yerim ben bu gamzeli kiraz dudaklı kızı ya. Keyifle okudum yazını dileklerin en güzellerini dilemişsin, bana gözlerinden, gamzelerinden öpmek kalıyor gülünç prensesin

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Nasıl bir keyifle, nasıl bir coşkuyla okudum anlatamam, öyle güzel yazmışsın-özetlemişsin ki... :)
Nice yaşları olsun fıstığımın. Yüzünden gülücükler eksilmesin, her zaman böyle güzel parlasın o boncuk gözler...
Öpüyorum onu güzel gamzelerinden...

Mlke dedi ki...

Ada'nın mutlu bir çocuk olduğu o kadar net ki! Gözlerine yansıyor, daha birfarklı ışıldıyor gözleri sanki!
Allahım bu mutluluğunu hiç bozmasın bir ömür, hep güzellikler çıkarsın karşısına, kötüyle karşılaştırmasın inşallah ( benim dualar kabul olur şu sıra ;)

Gülünç prenses miş nasıl da yakıştırmış :) ama çok güzel bir prensessin sen, yüreği pırıl pırıl da bir genç kız olucaksın inşallah...

Güzel kızım benim nice mutlu yıllara'!

ilknur malcı dedi ki...

çok güzelsiniz bayılıyorum size.baktıkça bakıyorum fotolara.
41x maşaallah

mine dedi ki...

Ada kıza bakınca içimde ışıldıyor hani ışıldısını yayan güzellerden maşallah gülümsemelerle dolu yepyeni yaşlar dileklerimle...

Tibetin annesi dedi ki...

gözleri ışıl ışıl ne güzel! o kadar güzel enerji veriyor ki fotoğraflarından bile... maşallah ona! canım benim... :)))

Oglak Kizlari dedi ki...

Ada kızıma maşallah. Nazar değmesin. bahtları açık olsun. Ne kadar güzel gülüyor. ne kadar güzel anlatmışssın. Bende boyle bir gün yapayım.

Özenti anne Çiğdem

Deli Anne dedi ki...

Sonunda dağıttın beni o güzel duayla.. Herkes etkilenmiş bak... :)

Ada'ya ben de niceeeeeeeeeeee güzel yıllar diliyorum.. Her ayı, her günü her buçuktan tama yaşını dopdolu, huzurlu geçirsin inşaallah..


demek yaprak sarma yiyor.. öldüm yahu!

thalassapolis dedi ki...

gülünç prenses hep gül o güzel gözlerin hep ışıldasın
Sevgiler

Burcu.. dedi ki...

Sen gördüğüm "en güzel gülen" çocuklardan birisin. Gülmenin çok yakıştığı bir çocuksun.. Hep gül, hep :))

Naile dedi ki...

süper bu fotolar umurcum, ekrana dalıp öpesim geldi

anne kaleminden dedi ki...

ada yı çok seviyorum ben yaa, çok tatlı.. gerçekten de büyümüş ama ifade hep aynı yüzündeki :))) ada cım nice güzel yaşların olsun senin, umur çok duygulandım ben de yazı çok güzeldi....

Eko Anne dedi ki...

cok tatlı zamanlar. keyfini cıkarmamız lazım.. ada'cık da cok tatlı.. 1 senedir gormuyorum valla.

Anne İş'te dedi ki...

ömrünce gül Ada'cım..Ben seni her gördüğümde gülüyorum mesela:)

Eya dedi ki...

Umurcugum...bu kadar mi cimi titretir bir varlik, inannki abartmiyorum ...ama bu fotograflara bakarjken icimi titretiyor bu cocuk...nasil bir duygu selidir bu...masallah kizimia...cok ama cok tatli ya....hani tabiri caizse...bakarken sarip sarmalayip icime sokasin var....gönülden sevgilerimi yolluyorum...benim icin de saril öp tatlimi...

zehra

Ömer Tuna dedi ki...

Nice 3,5 yaşlara, gülünç prensesin yüzünden gülücükler eksik olmasın.