20 Haziran 2011 Pazartesi

üç mü beş mi?

Bu yaş işi her zaman kafamı karıştırmıştır.
Şunu bitirdin, bundan gün aldın falan anlamam ben.
İçinde bulunduğun yıldan doğduğun yılı çıkarırsın. Sonuç kaç yaşında olduğunu gösterir.
Yani: Ada Hanım, 2007 doğumlu olduğuna göre 2011'den çıkarırsan 4 oluyor. Bizimki Kasım doğumlu olduğu için 3.5 diyoruz kısaca.
Biz böyle kendi kendimize pek hoş iken okul işi gelip oturuyor aile gündemimizin tepesine.
Birkaç okulla gidip görüşme yapıyoruz, yani ben yapıyorum.
"Beş yaş sınıfına alalım, gelecek yıl da anaokuluna başlar" diyorlar.
"Nasıl yani?" diyecek oluyorum şaşkın şaşkın bizim bebe daha üç buçuk.
Hani yarım yılı kabul ederim de 1.5 yıl nasıl büyüdü ki bizden habersiz.
"Şimdi bu yıl Kasım'da 4'ü bitirip 5'ten gün almaya başlayacak. Aslında biz, anaokuluna beş yaşında almaya başladık. İsterseniz direk anaokulundan başlatalım" diyor bilir kişi.
Yok artık.
Şimdi ne yapacağız hiç bilemiyorum.
Zaten karışık olan kafam, kısa devre yapmak üzere.
Dört yaşını öylece atlayıvereceğiz bu gidişle.
Kızınız kaç yaşında?
Üç buçuktan beş teyzesi... 
 

27 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Senin hesap doğru be Umur'um.. beni de geçen sene afallattı okul görevlileri.. Selim anafına gidecekti bu snee ha, vah diye aradım doktora danıştım:)

mine dedi ki...

bayılıyorum bu şekere, bu kadar güzel mi bir şeker : ) herşeyin hayırlısı

Tibetin annesi dedi ki...

yok tatlım, aynen dediğin gibi. bitirdiği yıl yaşıdır kişinin. yani seninki 4 olacak, 5 değil. evet 5ten gün alıyor olacak ama 4 yılı bitirmiş olduğu için 4 olacak. yani yok ana sınıfı falan, izin verme kafa karıştırmalarına. ama zeka anlamında ben eminim ki senin bücür bırak 5leri 6lara bile taş çıkartacağı için büyük sınıftan başlayabilir, o da ayrı konu ;)

Burcu dedi ki...

Umur tam kafam bu konuda karışıkken konuya el basmışsın. Arda da 2,5 yaşındayken kreşe başladığında 2 yaş grubuna almışlardı. dün gösterisi vardı ve Arda şu anda 3 yaş 3 aylık olmasına rağmen 2 yaş sınıfındaydı!!! Benim de kafam karışık bu konuda, bizimki de 3,5tan 2 teyzesi oluyor :)))

thalassapolis dedi ki...

Neden bu kadar çocukları hemen büyütmeye çalışıyor bu okul öncesi eğitimcileri bilmem ki :( kafanın karışması gayet normal
Sevgiler

Deniz dedi ki...

eylül itirabariyle bile hesap yapıyor olsalar, 4 olur sonuçta :))

ilknur malcı dedi ki...

ahh umurcum sorma onların hesabını bilmem ama benim kız Adadan tam 1 yaş küçük.şimdi bu ay krese başladı 2 yıl sonra anaokuluna başlayacak insallah sonrada ilkokula başlayacak.yani şunun şurasında 3 yıl sonra okullu olacak.amanın diyorum düşündükçe

AYÇA dedi ki...

Çok tatlisin :)) benimde kafam karıştı yazinca :)))

Mlke dedi ki...

hahahahha :)))

İlahi çok hoşmuş gerçekten olmadı direk sınıf atlatıp 1. sınıftan başlatsalardı Ada'mı :))

Senin güzel kafan hiç karışmasın canım benim...Onlar yeteri kadar karışmış bence :)))

öperim...

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Hahahh çok güldüm son cümlene...
Çok haklısın ben bile düşünüyorum nasıl olacak ileride diye. Bizimki Aralık doğumlu ya, çıkamıyorum bende işin içinden. Yaşıtlarından ufak duruyorsa göndermem deyip kapatıyorum konuyu :))
Ama sen çözersin Umurcum bu işi, sen çöz bende senden kopya çekiyim :)))

bilge ve annesi dedi ki...

Umurcuğum sen çok yaşa emi:)) Aynen senin gibi hesaplıyorum ben de, ama ne çare, bizimkide altılı yaşlarında millete göre. Yok öyle hemen büyütmek kızlarımızı, biz tadını çıkartacağız değil mi ya?

Küçük Mucizem dedi ki...

ece de kasım doğumlu. biz daha 2 değildik kreşe başladığımızda ama 3 yaş sınıfına dahil olduk. hoş zaten beden yapısı hiç 2 göstermiyor.
aslında bir seminerde çocuğunuzun kendinden 1-2 yaş büyüklerle vakit geçirmesine izin verin demişti.
bilmem seni rahatlatır mı?

Naile dedi ki...

yok daha neler yahu. Bence anaokulunda 4-5 yaş arası grubuna ver.

anne kaleminden dedi ki...

elif 2007 şubat doğumlu, yani ada dan 9 ay büyük. eylül 2011 (4,5 yaş)de kreşe, eylül 2012 (5,5 yaş) de anaokuluna, eylül 2013 (6,5 yaş)de de ilkokula gidecek. nası öyle kafalarına göre alıyolarmışlar umurcum bunlar :) hatta senenin son 3 ayında doğanları bir çok aile sonraki sene başlatıyor diye biliyorum.

Zeynep dedi ki...

Bu sene Aralık dogumlu kızını okula baslatmak zorunda kalan!! arkadasımdan ogrendigim, devlet okulları senesinde alıyor, kasımda dogmus aralıkta dogmus bakmıyorlarmıs. Bir sonraki sene ben gecen sene gondermedim bu sene alın dediginizde de bir onceki sene neden baslatmadıgınıza dair mazeret-doktor raporu vs istiyorlarmıs!! Çok şaşkınım ben bu konuda,, Ada' nın yaşını senden iyi kimse hesaplayamaz Umur' cum. Kendi sınıfına gitsin anasınıfı diyenlere kulak asma sen..Opuyorum sizi.

Alyamaya'nın Esra'sı dedi ki...

aynı durumu bende yaşadım, üç yaş grubu diye gittim dört yaş dediler "nasıl yani" dedim.
demek okullu olucak fıstık, öperim onu.. nasıl da kocaman oldu kırmızı ayakkabıları nefis.kucaklıyorum onu, en kocamanından..

Oglak Kizlari dedi ki...

Aaaaa 4 ayol. 4.
Ne çabuk büyütüyorlar. Bir de diyorlarki, aa okula gitmiyormu çok yanlış. Bilir kişiler ya.

Sinirli anne Çiğdem

Belkıs dedi ki...

3 buçuktan 5 :))) öperim o gülen yüzü

Anne İş'te dedi ki...

ilahi:)))Umur'cum sağlıkla büyüsünler de 3'üne 5'ine bakmayacağız artık.Lakin bence de Eylül de 4 yaş grubu artık

Aamea Hamasa dedi ki...

Hi Beautiful...

Aamea Hamasa dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
demet dedi ki...

3,5 tan 5 fıstığım ne tatlı olmuş gülüşünü yerim
çok özlemişim sizi ben de pek akıl sır veremiyorum bu okulların yaş işine büyümelerini de istemiyoruz ya ondan sanırım Umur'cum,
çok öpüyoruz sizi anne -kız :)

Mlke dedi ki...

Umur'um nerelerdesin, iyimisiniz? bir ses ver lütfen!!

bilge ve annesi dedi ki...

Umurcuğum tatildesindir diye düşünüyorum ama merak da ettim

Defne Ongun Müminoğlu dedi ki...

Yaş hesabı ile ilgili kafa karışınca yaptığım ilk şey doğduğunda kızım kaç yaşındaydı diye düşünmek oluyor. Cevap: 0! Demek ki, senesine ulaşmış olsa bile, gününü tamamlamadan bir üst kademeye ulaşamıyor :)

Okul seçimi zor gerçekten ancak gereksiz yere bir üst sınıfa almak isteyen okullardan uzak durulması gerektiği kesin!

Bol şans :)

yapıncak dedi ki...

3.5'tan 5'lik güzel gülüşlü Ada, ben uğramayalı buralara ne kadar büyümüşsün.

Nazan Demiralay dedi ki...

Maşallah çok tatlı bir kız Elif Ada...2007 doğumlu...şimdi ilkokul 1...eğitim hayatında başarılar dilerim...annesine de kolaylıklar dilerim tabi...selamlar...