4 Ağustos 2011 Perşembe

okullu olduk

Geçen hafta okullu oldu benim gülünç prensesim.
Biliyor musunuz aslında bu yıl 2007 doğumlular anasınıfına başlıyormuş. Ama daha dördünü bitirmeden, hiç tanımadığım bir şoföre teslim edip, evden kilometrelerce uzakta bir okula, yüzlerce çocuğun arasına göndermek hiç aklıma yatmadı benim. Bu konu hala kafamı kurcalıyor aslında. Üç mü beş mi hala karar verebilmiş değilim.
Neyse tonlarca anaokulunu araştırdıktan sonra bu yaştaki çocuklar için en iyisi eve en yakınıdır kararına vardık. Küçük bir yer Ada'nın okulu. Yaz tatili nedeniyle çok az çocuk var. Şu an neredeyse çocuk başına bir öğretmen düşüyor. Bu da alışma sürecimizi çok olumlu etkiledi.
Zaten Ada hazırmış. Asıl alışması gerekenler bizlermişiz daha çok da ben.
Şimdilik yarım gün gidiyoruz. Ada, arkadaşlarıyla birlikte uyumak isteyene kadar böyle sürdüreceğiz. 
Benim tek isteğim, arkadaşlarıyla birlikte oynayabileceği güvenli, samimi ve sıcak bir yer bulmaktı.
Okulumuz, yürüyerek beş dakika mesafede. Bu da sabahları karmaşa, koşturmaca yaşamamak demek. 
Ben hep oyun odalarına baktım okullarda. Çoğununki tamamen göstermelikti. Çocuklar, yaş gruplarına göre minik sınıflarda kalıyordu. Burada yaş grupları yok, sınıflar da. Kocaman bir oyun odası var ve çocuklar, sahiden oynuyorlar orada.
Ada'nın Aynur öğretmeni o kadar tatlı ki benim bile kendisine öğretmenim diyesim var. Bir de ünlü Emine teyze. Çocukların yemeğinden o sorumlu. Ve Ada, şu bir buçuk haftada evde yemediği tonla şeyi yedi okulda iştahla. 
Şimdi her sabah bir sevinç fırlıyor yataktan. Gidip bir elbise seçiyor kendine. Bunu öğretmenim çok beğenecek diye. Sonra elele tutuşup şarkılar söyleyerek, kıkırdaşıp gülüşerek okula gidiyoruz. Aynur öğretmen, kocaman bir gülümsemeyle karşılıyor bizi kapıda. Adacığım ne kadar güzel olmuşsun diyor ve Ada hanım arkasına bakmadan gidiyor öğretmeniyle.
Umarım sonraki okul maceralarımız da bu kadar kolay ve iyi olur.   

23 yorum:

ada dedi ki...

Adaşım, ikinci fotoda aynen Azra Akına benziyorsun. İnşallah sen de dünya güzeli olursun büyüyünce

Ayla dedi ki...

İnşallah okulunda hep çok mutlu olur darısı bizim başımıza.Ayrıca kızının maşallah çok güzel gülüyor

Tibetin annesi dedi ki...

Ay inşallah bizim maceramızda böyle mutlu başlar :)))) canım Adacım benim, onun uyum sağlamaması bence mümkün değildi zaten :)

ELİF dedi ki...

Elma yanaklı cimcime, tüm okul yaşantın büyük başarılarla geçer umarım...

Deli Anne dedi ki...

Hayırılı olsun Umur'um.. gene mıncık mıcncıklayasım geldi bu güzel suratı.. hiç adetim değildir çocuk mıncıklamak oysa:)

banushka dedi ki...

Umur'cum, hayırlı olsun, çok sevindim ikiniz için de :)

öykü dedi ki...

Ptırcıgıma Allah zıhın acıklıgı versın


Hayat yolu hep acık olsun dılerım:)

optum cok.

anne kaleminden dedi ki...

hayırlı olsun :))) uyum süreci bile hallolmuş bence istekli gidiyosa :) ama kafama takıldı bu sene bence 2006 lılar anaokuluna, 2005 liler ilkokula gidecek ?

thalassapolis dedi ki...

Umur'cuğum Ada'cıma kocaman bir maşallah gönderiyorum ne güzel böyle kolay alışması, haklısın sanırım biz büyükler daha zor alışıyoruz yeni bir duruma. Hep o güzel yüzü gülsün gülünç prensesin bu arada Azra Akın yorumuna katılıyorum
Sevgiler kocaman öpücükler

Adsız dedi ki...

Kızınız cok tatlı gercekten masallah okullu olmus bu işten kurtulmussunuz.Hangi okul oldugunu ögrenebilirmiyim?Bende ankarada yasıyorum ve benmde 2007 aralık dogumlu cocgum var krese gittiğim zaman gec kalmıssınız cocugunuz bes yas grubunda diyorlar aynen sizin dediğiniz gibi benimde kafam karısık.Bende anaokuluna baslatacagım kac yas gurubuna aldılar ve hangi okul benim için gercekten önemli yardımcı olursanız cok sevinirim

Anne İş'te dedi ki...

Umur'cum Adacığıma önce kocaman bir maşallah.Yüzü gübi aydınlık yolu olsun.Umarım iyi başlayan bu macera hep böyle devam etsin.Sevgiler

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

belki daha önce de yazmışımdır ama Ada yı görünce içimden geçen rabbim yüzündeki gülücükleri soldurmasın. o gamzelerine o gülüşüne maşallah subhanallah.
okula bu kadar kolay alışması süper. benim kızım çok zorladı beni ve hala da zorluyor maalesef.

Burcu dedi ki...

Umurcum hayırlı uğurlu olsun sana da minik prensese de... Umarım herşey yolunda gider. Öperim...

AYÇA dedi ki...

Umurcum hayırlı olsun. Resimler çok çok çok güzel. Öpüyoruz sizi :)

uğurböceği dedi ki...

öncelikle kocaman bir maşallah adaya gamzeli fıstık.
benim kızımda 5eylülde başlayacak.banada zor olacak ama bebeğim olunca faydası olacağına eminim.

bilge ve annesi dedi ki...

Umurcuğum çok sevindim, kocaman bir kız oldu benim gamzeli prensesim. Yarım günle başlamanız alışması için çok güzel olmuş, hadi hayırlısı diyeyim ve kocaman öperim ikinizide

Mlke dedi ki...

Okullumu oldun sen şirinem :))

Çok şekersin her zamanki gibi! Allahım nazarlardan saklsın seni, maşallah hep böyle gülümsyerek git okuluna inşallah .)

Naile dedi ki...

maşallah çok sevindim Umur Ada'nın böylesi kolay alışmasına..

sevgiler..

sule_bilge dedi ki...

çok sevindim güzel gülüşlümün böyle rahat alışmasına.hayılrı olsun

sevgi dedi ki...

allahım bu nasıl bir gülüş.. gamzeler, gözler.. şiir gibisin.. maşallah sana..

Senin İçin dedi ki...

Ada'cım kocaman bir maşallah sana çok güzelsin. Umurcum çok sevindim ikinizin adına da ve evet bence de çocuklardan önce bizim alışmamız çok önemli :=)
Sevgiler.

Eya dedi ki...

Gönülden tebrikler...allah yolunu acik etsin Adacigimin....sevgilerimle

zehra

Sermin dedi ki...

ben de bugünleri görebilecek miyim. maşallah umurcugum hem güzelliğine hem kolay alışmasına. sevgiler