5 Eylül 2011 Pazartesi

bol fotoğraflı bir tatil yazısı

Yaz bitmeden, sonbahar gelmeden bir kez daha yollara düştük.
Bütün bir yazı çalışarak geçiren babamızı tatile götürdük.
Tabii ki biz tatil yapmadık yine.
Tatil yapan oğlumuzla kızımıza baktık.
Ada Hanım, yazlığına kavuşunca ve o çok istediği bisikletini alınca tüm tatili dört tekerleğin üzerinde geçirdi.
Her yere bisikletiyle gitti.
Biz de hiç durmadan bisikleti, arabaya yükleyip indirdik.
Baştan pazarlık yapmamıza rağmen bisikletimi de Ankara'ya götüreceğim diye gözyaşları döktü.
Hatta geceleri uykulardan uyanıp "anne bir fikrim var. Bavulumu benim önüme koyarız bisikletimi de arkaya. Hep birlikte Ankara'ya gideriz. Ne dersin bu fikrime?" diye pazarlık yaptı.
En sonunda bisikletini deden kargoyla Ankara'ya gönderecek diye kandırmak zorunda kaldık.
Şimdi aynı bisikletten bir tana daha alıp Ankara yollarına çıkacağız.
Sürüş denemelerinden arta kalan zamanlarda havuz, balkon, bahçe sefası  yaptı kızımız.
Dedesine kendisini kameraya çektirip defalarca nasıl bisiklet sürdüğünü seyretti.
Dedeyle tavla oynayıp kuruyemiş tüketti.
Tavlanın pullarını zarlarını dört bir yana saçtı.
Biz topladık o dağıttı, biz topladık o dağıttı.
Dondurma, bu yaz pek revaçta değildi.
Bu yazın gözdesi karpuzdu.
Pazarcı amcaların kesip kesip verdiği karpuzları hüpürdetti.
"Anne, pazarcı amcalar gibi kabuklu yiycem" diye emirler verdi.
Çenesinden, kollarından boynuna akan karpuz sularıyla eğlendi.
Bu arada yorgunum ben, O yüzden bir sürü fotoğrafı ekledim. Altlarına birer cümle yazıyorum. Çok biçimsiz oldu bu ama ne yapayım....
Yükseklere atlamayı,
 Sonra da cup diye dalmayı keşfetti.
Ve ilk kez dostlar edindi.
Hemen yan taraftaki Zeren ablamız, tatilimize renk kattı. Kızlar, yere attıkları örtünün üzerinde oyunlar oynadılar, resimler yaptılar. Ada, Zeren ablasının yapıp hediye ettiği kolyeyi boynundan hiç çıkarmadı. 
Hani yazlık arkadaşları vardır ya.
İşte hemen ilk yazdan Ada, belki de uzun yıllar sürecek arkadaşlıkların temelini attı.
Temmuz'da tanıştığımız Arca, bir gün öyle durup dururken çat kapı evimize geldi.
"Ben geldim Ada" nidalarıyla içeri girdi.Kendisini zor çıkardık.
Teklifsizliği, samimiliğiyle hepimizi güldürdü.
Arkadaşı olunca havuzun da keyfi başka oldu tabii.
Burada da bir çete kurdu kendine Ada Hanım.
Dört kız, havuzda oynadılar da oynadılar.
Talya'dan da dans etmeyi öğrendi.
Efemize gelince...
Çayır çimen bulunca bütün gün sere serpe yatıp güneşlendi.
Ancak karnı acıkınca ya da susayınca eve girdi.
Sinekliği tırmalayıp ben geldim demeyi öğrendi.
Güneşlenirken kendisini rahatsız etmemize böyle burnundan tıslayarak tepki verdi.
Tabii o da yeni arkadaşlar edindi...
Sitedeki tüm erkek köpeklere havlayıp hırladı.
Büyük küçük demeden tüm kızlara da kuyruk salladı.
Çok çapkındı çok. Çerez, Daisy ve Miya, bu yazın gelin adaylarıydı.

21 yorum:

elif-kayra dedi ki...

çok güzel bir post olmuş,

Adanın güzel pozları ile çok keyifli okudum..

Ayla dedi ki...

O cici bikinisiyle zıpladıgı fotoğrafa bayıldım bayıldım.Maşallah adaya her gelişimde söyleyeceğim ben adanın gamzelerine de gülüşüne de hastayım:))

anne kaleminden dedi ki...

yakında torun haberleri gelir bence efe den size :) bisikletli ada yı görürüz belki biz de ankara yollarında :) post hiç dağınık değil gayet akıcı olmuş bu arada...

yaruze... dedi ki...

bayılıyorum ben bu güzel suratlı Ada hanıma.Ne keyifli bir tatil olmuş.Keyfiniz daim olur umarım.
Sevgiler...

Sen Gelince dedi ki...

Olsun ben resimli postları daha çok seviyorum... E tabii bir de Ada'nın gamzeli gülüşünü:)

ODİL SEZEN METİN dedi ki...

Ada'ya bakmaya doyamadım, kocaman olmuş prenses! Maaşallah..

Tibetin annesi dedi ki...

ben bu kızın fotoğraflarına bakmaya doyamıyorum ama Umurrrrr :)))

Mlke dedi ki...

ADAAAAAAAAAAAAAAAA :)))))))

diyorum başkada birşey diyemiyorum maaşallah sana, Allahım nazarlardan korusun seni inşallah çok çok çok güzelsin, bayıldımmmmm....

Deli Anne dedi ki...

Ada çok güzel.. ben de dpyamıyorum bakmaya.. maşallaaaah! Da Umur'um sen giydirdiklerinle daha bir güzelleştiriyorsun Ada'cığı.. olmazki canım.. bu ne güzel giysiler Allah aşkına:)

Burcu dedi ki...

Gözüm gönlüm açıldı :)

thalassapolis dedi ki...

Ada çok güzelsin kocaman ve mutlu gözlerine hayranım çok güzel geçmiş anlaşılan yaz, kış da umarım böyle güzel geçer sevgiler çok öptük Deniz&Almina

Burcu.. dedi ki...

Güzel demek az kalır ama, ne diyeceğimi bilemedim. Ağzını, yüzünü, tipini yerim:)
Ayrıca karpuzun tadı öyle çıkar, çatalla karpuz mu yenirmiş :)

esra-emir aydin dedi ki...

Ada'nın fotoğraflarına bakmaya doyamadım.Hepsinde de çok güzel maşallah..
Elbiseleride çok yakışmış güler yüzlü Ada'ya.:))
sevgiler

bilge ve annesi dedi ki...

Umurcuğum ne güzel ne güzel diyecek laf bulamıyorum çok tatlısınız öperim o adayı, efeyi ve tabi seni sabah sabah ne iyi geldi fotoğraflar canım benim iyiki varsınız

Zeynep dedi ki...

Ada' cım bitanesin sen, bayıldım fotoğraflara, tadını doyasıya çıkardığın tatiline :) Umur' cuğum neden yorgunsun? Yazsana bana azıcık.. Opuyorum sizi..

Deniz dedi ki...

Ada'nın fotoğraflarına bak bak bıkmam :)

AYÇA dedi ki...

Ben resimlerin içinde kaybolmuşum. Ve de Adanın gözleri ve gülüşü karşısında... Maşallah :))

ŞÜKRAN dedi ki...

Günaydınlar tatlım, öncelikle güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Adanın pozlarıyla sabah sabah içim açıldı ne güzel pozlar bunlar böyle Allah nazardan saklasın, Dünyanın en tatlı meyvesiymiş çocuklar biliy musun? Ayrıca Bloğun çok güzel ve her fırsatta yorum bırakmaya gayret edeceğim ama bu sıralar işlerimiz çok yoğun. kocaman sevgiler bıraktım..

Sevgi dedi ki...

nasıl mutlu, neşeli bir çocuk.. allah nazarlardan saklasın..

Sermin dedi ki...

Umur ya, valla çok tatlı oldu Ada. Maşallah. Çok fotograf koy sen. Bol bol bakayım da kızım Ada'ya benzesin. Öpüyorum. Fotografları çekeni de tebrik etmek lazım. Sevgiler

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

Gülünce yüzünde güller açan Ada. kim seni seyretmekten bıkar ki??
Bu arada elbiseleriniz bikinileriniz muhteşem. bayıldım bayıldım