28 Eylül 2011 Çarşamba

çocuk olmak, yaşlanmak, okul, falan filan

Zor iş çocuk olmak...
Görüyorlar, duyuyorlar, hissediyorlar ama bilmiyorlar.
Sürekli bir belirsizlik.
Belirsizlik, insanı en çok yoran şeydir oysa.
Nasıl dayanıyorlar kim bilir?
Ada, şu sıralar beni şaşırtmakla meşgul.
Nereden esti bilinmez şimdi de yaşlılığa takıldı.
Genellikle soru sormaz benim kızım.
Gözlemler, içselleştirir, bir sonuca varır ve bu sonuçtan haberdar eder beni.
Biliyorum ben, böyle işliyor zihni.
Ada: Annnneee, ben büyümüycem.
Anne: Neden aşkım, büyüyüp abla olmak istiyordun hani İrem gibi?
Ada: Yok, vazgeçtim.
Anne: Neden peki?
Ada: Çünkü ben büyürsem sen yaşlanırsın. Ben böyle kalayım, sen de böyle kal...
Bu arada pek mutluyuz okulda. 
Bir Atakanımız bir de Eralpimiz var mesela. 
Kreşteki tek oğlanlar...
Ada Hanım'ın dediğine göre Atakan hep ağlıyormuş, Eralp ise kitapları "yamultuyormuş".
Okuldaki kızlarla ilgili hiçbir şey anlatmıyor nedense.
Bu arada çılgınca bir hızla İngilizce-Türkçe şarkı öğrenmekte ve resim yapmaktayız. İkisi de şimdiye kadar pek ilgilenmediğimiz şeyler.
Yarın Efe'yi götüreceğiz arkadaşlarının yanına. Efe'ye tembihledik sakın havlama okulda diye ama bakalım neler olacak. Ada Hanım tutacakmış tasmasından. Arkadaşlarına da korkmayın o benim diyecekmiş. Neler olacak kim bilir?

16 yorum:

Anne İş'te dedi ki...

Büyümek....belkide gerçekleri gözünde büyütmek!

Resimler yine şahane,bayıldım bu güzelliğe bir kez daha..Maşallah

Deniz dedi ki...

Allahım ya, bu nesil ne kadar empatik ve sempatik :)

Kızını çok seviyorum kardeş , maşallah :)

thalassapolis dedi ki...

Maşallah tatlıma seni de tavşanını da yerim bitiririm
Sizi kocaman öpüyoruz
Almina&Deniz :)

Deli Anne dedi ki...

"Genellikle soru sormaz benim kızım.
Gözlemler, içselleştirir, bir sonuca varır ve bu sonuçtan haberdar eder beni. " demişsin ya aynı Selim.. oysa biz biliriz ki çocuk sorar :)

Öperim ikinize de..

Mlke dedi ki...

Oyy kıyamam ben ona ya :) tatlı kuzum benim annesi yaşlanırmış, neleride düşünürmüş :)

Keşke büyümeseniz Ada'cım ama yapıcak birşey yok malesef, seninde dediğin gibi siz büyüyeceksiniz ve biz yaşlanacağız böhüüüü ://

Sağlıklı uzun ömürlerimiz olsun inşallah..öperim sizi..

Burcu dedi ki...

Bu yaşlılık ve ölüm konusu bu dönemlerde çıkıyor karşımıza demek ki. Geçen gün Arda da durduk yere ağlamaya başladı, ben yaşlanmak istemiyorum, ben ölmek istemiyorum anne diye. Ne alakası var dedim, bak deden yaşlı ama ölüyor mu??hayır. bak ben senden yaşlıyım ama ölüyor muyum diye… İkna etmek çok zor oldu. Doğru şeyler mi dedim onu da bilmiyorum yaa.. Ama sonuçta rahatladı.. Nerden duyuyorlar anlamıyorum ki…

Tibetin annesi dedi ki...

bizim bücürde yaşlılıkla ölümü birleştirmişti benim cevabım yüzünden :( ben senin bu cimcime, akıllı kızına bayılıyorum!

Naile dedi ki...

kurduğu bağlantı yaşına göre gerçekten çok zekice. Şaşırtıyorlar arada böyle maşallah kuzulara :)

Hilal dedi ki...

neelr düşünüyor kimbilir, bu miniklerin kafasından geçenleri okumak bilmek anlamak imkansız

Deniz dedi ki...

Deli anne, Yaz da öyle... Kendi içinde onu mantığına oturtmaya çalışıyor... Yeni çocuklar mı böyle yoksa? Oysa sorsalar, kendilerince yorumlamasalar, daha tatminkar cevaplar alabilecekler belki

anne kaleminden dedi ki...

bazen büyümelerini istiyorum ama büyümeleri bizim yaşlanmamız demek. bu detayı biz atlasak da onlar atlamıyolar.. bizim elif in de dileği "keşke yaşlanınca tekrar bebek olup, çocukluğa geçsek, böylece hiiç ölmeyiz" :) ada yı öpüyorum :)))

AYÇA dedi ki...

Ada çok özel bir cocuk. Ve de çok şanslı. Senin gibi bir annesi var :) öpüyorum ikinizide...

banushka dedi ki...

çok özledik Umur'cum... ara beni diyeceğim çünkü sana ulaşamıyorum artık :)
Mira da aynı mantıkla büyümeyeceğini söylüyordu... bunu özellikle babamın ölmüş olması, hatta Ada'nın doğumu bile tetikliyordu biliyorum. çocuk halinden çok mutlu - ben de bir çocukla yaşamaktan mutluyum... bebekken daha da çok sevildiğini düşünüyordu - kardeş faktöründen... büyük olmayı sıkıntılı görüyor hem de yaşlıları daha da sıkıntılı, hasta vs buluyor. büyüyüp sıkılmak istemediğini, benim yaşlanıp hasta olmamı istemediğinde tam ayıldım duruma...
Büyüklere hastalık konuşmalarını onun yanında yapmamalarını rica ettik, biz de Cenk'le neşeli büyükler halindeyiz... ona da büyük kardeş olmanın imtiyazlarını sunuyoruz.

Oglak Kizlari dedi ki...

Bu bizdede var bu aralar.
Hatta ben bir heves ölümü anlatıyordum ama kayınvalidem çekti bir kenara, o zaman gördüm Ada da ki endişeyi.

Anlatmadım,, çevirdim kazı yanmadı.

Ben ölmicem dedik anlaştık.

Ne diim. Allah bağışlasın. Nazar değmesin Ada lara ve diğerlerine.

Endişeli anne Çiğdem

bilge ve annesi dedi ki...

Umurcuğum nerelerdesiniz merak ettim

Deli Anne dedi ki...

Umur'um ben de meraktayım, afiyettesinizdir inşaallah?